Pregled bibliografske jedinice broj: 779256
Računalna igra kao didaktički element u osnovnom obrazovanju
Računalna igra kao didaktički element u osnovnom obrazovanju, 2015., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 779256 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Računalna igra kao didaktički element u osnovnom obrazovanju
(Digital game as a didactic element in elementary education)
Autori
Horvat, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
23.09
Godina
2015
Stranica
72
Mentor
Matijević, Milan
Neposredni voditelj
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
igra; multimedijska didaktika; novi mediji; osnovno obrazovanje; računalna igra
(digital game; elementary education; game; multimedia didactics; new media)
Sažetak
U današnjem svijetu gotovo je nezamislivo živjeti bez upotrebe novih medija. Većina ljudi u svakodnevnom je dodiru s više vrsta medija pa bismo mogli reći da su mediji kao takvi postali sastavni dio života svakoga od nas. Djeca se s medijima upoznaju u vrlo ranoj dobi, a s obzirom da brzo uče, brzo se uspijevaju i snaći na pojedinim medijima. Došla su vremena kad djeca često znaju više od roditelja ili učitelja i kad je važno biti kompetentan za rad s medijima i razviti kritičku svijest u odnosu na medije. Medijski odgoj brine o tome da pojedinci, uključujući odrasle i djecu, znaju kritički razmišljati o medijima i selektirati sadržaje medija koliko god je to moguće. Istraživanja su pokazala da velik broj kućanstava posjeduje računalo, diljem svijeta, ali i Hrvatske, a gotovo svatko tko posjeduje računalo barem je jednom u životu igrao računalnu igru. Djeca i mladež najlakše uče kroz igru, a u dobu u kojem živimo najbliži oblik igre djeci i mladima upravo je računalna igra. Djeca lakše uče ako se u nastavi koriste primjeri iz stvarnog života i stvarnih situacija pa je tako poželjno napustiti neke od principa tradicionalne nastave te prihvatiti nove oblike učenja i nove medije koje možemo koristiti kako bismo djeci omogućili učenje kroz igru i kroz zabavu. Učitelj je vrlo važna osoba u životu djeteta i na njemu je da nastavu učini zanimljivom, primjerenom i učinkovitom. Kako bismo saznali mišljenje budućih učitelja o računalnim igrama u nastavi, provedeno je istraživanje na Učiteljskom fakultetu u Čakovcu. Istraživanje je uključivalo studente prve, treće i pete studijske godine učiteljskog studija (N = 136 ). Statističkom obradom podataka pokazalo se da velik broj budućih učitelja uopće nije u dodiru s računalnim igrama i da velik broj njih vrlo rijetko ili nikad ne igra računalne igre obrazovnog karaktera. Također, istraživanje je pokazalo da je mali broj budućih učitelja upoznat s mogućnošću učenja pomoću računalnih igara (eng. game based learning).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija