Pregled bibliografske jedinice broj: 779101
Pregled stanja i perspektiva razvoja industrije piva u Republici Hrvatskoj
Pregled stanja i perspektiva razvoja industrije piva u Republici Hrvatskoj, 2015., diplomski rad, preddiplomski, Preddiplomski stručni studij Prehrambena tehnologija, Knin
CROSBI ID: 779101 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pregled stanja i perspektiva razvoja industrije piva u Republici Hrvatskoj
(Status overview and prospects of beer industry in Croatia)
Autori
Mikulandra, Mario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Preddiplomski stručni studij Prehrambena tehnologija
Mjesto
Knin
Datum
29.09
Godina
2015
Stranica
22
Mentor
Gugić, Josip
Ključne riječi
pivarstvo ; SWOT analiza ; razvoj ; perspektiva
(brewing ; SWOT analysis ; development ; prospect)
Sažetak
Cilj rada bio je deskriptivno analizirati stanje proizvodnih kapaciteta industrije piva, proizvodnju, potrošnju i tržište piva, vanjskotrgovinsku razmjenu, kao i zakonodavni okvir industrije piva u Republici Hrvatskoj. Temeljem analize stanja, pomoću SWOT analize identificirani su osnovni čimbenici koji utječu ili mogu utjecati na razvojnu perspektivu industrije piva u Republici Hrvatskoj u budućem srednjoročnom razdoblju. Prodana proizvodnja piva u RH u razdoblju 2004.-2013. godine kretala se u rasponu od 3.409.622 hl (2012.) do 3.875.761 hl (2008.), a njena vrijednost od 1.594.219.000 kn (2005.) do 1.930.085.000 kn (2011.). Vidljiva domaća potrošnja piva u RH u razdoblju 2004.-2013. godine kretala se u rasponu od 3.230.840 hl (2012.) do 3.959.277 hl (2007.), a njena vrijednost od 1.610.023.000 kn (2005.) do 1.861.661.000 kn (2011.). Veće vrijednosti prodane proizvodnje i vidljive domaće potrošnje piva ostvarene su u posljednje tri godine analiziranog razdoblja (2011.-2013.) unatoč manjoj količinskoj proizvodnji i potrošnji u odnosu na prethodno trogodišnje razdoblje (2008.-2010.). U recentnom razdoblju hrvatskim tržištem dominiraju tri velike pivovare u vlasništvu globalnih pivarskih kompanija. Udjel ove tri pivovare u 2014. godini u ukupnim prihodima 32 poduzetnika u djelatnosti proizvodnje piva bio je 88, 1%. Rezultati SWOT analize pokazuju da strateške razvojne aktivnosti hrvatske industrije piva u budućem srednjoročnom razdoblju treba usmjeriti na način da maksimalno iskoriste lojalnost potrošača prema domaćim tržišnim markama, financijsku stabilnost i marketinšku podršku tri velike pivovare, povećanu turističku potražnju i inovativni potencijal kako bi se umanjila ovisnost o uvoznoj sirovini i velikim kupcima, te prijetnje institucionalnog i tržišnog pritiska iz okruženja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Prehrambena tehnologija, Ekonomija