Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 778325

Određivanje utjecaja unutarnje buke zrakoplova na sposobnost pilota


Ivošević, Jurica
Određivanje utjecaja unutarnje buke zrakoplova na sposobnost pilota, 2015., doktorska disertacija, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb


CROSBI ID: 778325 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Određivanje utjecaja unutarnje buke zrakoplova na sposobnost pilota
(Determining the Influence on Interior Aircraft Noise on Pilot Performance)

Autori
Ivošević, Jurica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Fakultet prometnih znanosti

Mjesto
Zagreb

Datum
10.07

Godina
2015

Stranica
121

Mentor
Bucak, Tino

Ključne riječi
unutarnja buka zrakoplova; mjerenje performansi pilota; upravljanje zrakoplovom; letački parametri; simulator letenja; fiziološki efekt buke; pomak praga čujnosti
(aircraft cabin noise; pilot performance measuring; aircraft control; flight parameters; flight simulator; physiological noise effects; temporary treshold shift)

Sažetak
Hrvatski: Svakodnevni letački zadatci pilota zahtijevaju koncentraciju, analitičko zaključivanje, precizne pokrete, kontinuiranu izvedbu te dugotrajnu pažnju. Ti zadatci izraženi su tijekom školovanja pilota budući da na avionima generalnog zrakoplovstva tijekom osnovne letačke obuke ne postoji potreba za uporabom sustava automatskog upravljanja zrakoplovom. Učinkovitost pilota u obavljanju zadaća znatno utječe na učinkovitost i sigurnost letenja. Pritom, na performanse pilota utječu i čimbenici radnog okruženja u kokpitu od kojih je najznačajniji buka. Dosadašnjim istraživanjima pokazano je da utjecaj unutarnje buke zrakoplova na performanse pilota nije jednoznačan niti postoji jedinstvena metodologija kojom se mjeri. Dosadašnja istraživanja ne uzimaju u obzir akumulirajući karakter buke. Ovo je znanstveno istraživanje usmjereno na određivanje utjecaja akumulirane unutarnje buke zrakoplova na performanse pilota. Cilj rada je odrediti utjecaj unutarnje buke malog elisnoklipnog zrakoplova na performanse pilota koje se odnose na upravljanje zrakoplovom. Razvijena je nova metodologija mjerenja utjecaja akumulirane unutarnje buke zrakoplova na performanse pilota. Deskriptivnim statističkim metodama te mješovitim linearnim regresijskim modelom analizirana su maksimalna i prosječna odstupanja od održavanih letačkih veličina u izvođenju standardnih letačkih elemenata različitih razina složenosti pri različitim akumuliranim dozama unutarnje buke malog elisnoklipnog zrakoplova. Pokazano je da, iako postoji velika varijabilnost među ispitanicima, općeniti populacijski efekt jest zanemariv. Odnosno da nema opravdanja zaključiti da povećanje doze akumulirane buke (do 40 % - prosječna dnevna doza koju pilot akumulira) značajnije utječe na performanse mladih pilota. Razvijena je nova metodologija određivanja utjecaja unutarnje buke zrakoplova na privremeni pomak praga čujnosti (engl. Temporary Treshold Shift - TTS) pilota te je mješovitim linearnim regresijskim modelom s korištenjem prilagodbe za višestruka testiranja koristeći FDR (engl. False Discovery Rate) metodu pokazana statistička značajnost utjecaja povećanja doze akumulirane buke na TTS pilota. Određen je populacijski efekt povećanja doze izloženosti unutarnjoj buci malog elisnoklipnog zrakoplova na TTS mladih pilota s malim brojem sati naleta. Izvršena je analiza usporedbe maksimalnih odstupanja performansi pilota s definiranim minimumima propisanim standardima obučavanja te subjektivnih ocjena pilota o učincima buke u kokpitu. Obzirom na rezultate istraživanja, predložena je aplikativna primjena metodologije i rezultata te mogućnosti proširenja novopostavljene metodologije mjerenja performansi.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Elektrotehnika



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tino Bucak (mentor)

Avatar Url Jurica Ivošević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Ivošević, Jurica
Određivanje utjecaja unutarnje buke zrakoplova na sposobnost pilota, 2015., doktorska disertacija, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
Ivošević, J. (2015) 'Određivanje utjecaja unutarnje buke zrakoplova na sposobnost pilota', doktorska disertacija, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ivo\v{s}evi\'{c}, Jurica}, year = {2015}, pages = {121}, keywords = {unutarnja buka zrakoplova, mjerenje performansi pilota, upravljanje zrakoplovom, leta\v{c}ki parametri, simulator letenja, fiziolo\v{s}ki efekt buke, pomak praga \v{c}ujnosti}, title = {Odre\djivanje utjecaja unutarnje buke zrakoplova na sposobnost pilota}, keyword = {unutarnja buka zrakoplova, mjerenje performansi pilota, upravljanje zrakoplovom, leta\v{c}ki parametri, simulator letenja, fiziolo\v{s}ki efekt buke, pomak praga \v{c}ujnosti}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ivo\v{s}evi\'{c}, Jurica}, year = {2015}, pages = {121}, keywords = {aircraft cabin noise, pilot performance measuring, aircraft control, flight parameters, flight simulator, physiological noise effects, temporary treshold shift}, title = {Determining the Influence on Interior Aircraft Noise on Pilot Performance}, keyword = {aircraft cabin noise, pilot performance measuring, aircraft control, flight parameters, flight simulator, physiological noise effects, temporary treshold shift}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font