Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 778210

Stavovi o školi i čitanju dobrih, prosječnih i loših čitača u početnim razredima osnovne škole


Jurač, Suzana
Stavovi o školi i čitanju dobrih, prosječnih i loših čitača u početnim razredima osnovne škole, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 778210 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi o školi i čitanju dobrih, prosječnih i loših čitača u početnim razredima osnovne škole
(Attitudes towards school and reading among poor, average and good readers at the beginning of formal education)

Autori
Jurač, Suzana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
24.09

Godina
2015

Stranica
32

Mentor
Keresteš, Gordana

Ključne riječi
čitanje; pisanje; stavovi o čitanju; stavovi o školi; uspješnost u čitanju
(reading; writing; attitudes towards reading; attitudes towards school; reading efficacy)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost stavova o školi i čitanju s uspješnošću čitanja i pisanja, spolom i dobi kod učenika početnih razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovao 721 učenik 2. i 3. razreda osnovne škole (tri zagrebačke i jedne velikogoričke). Za ispitivanje sposobnosti čitanja i pisanja korišteni su Test razumijevanja čitanja, Diktat i Test nizova riječi, dok su stavovi o čitanju i školi ispitani Upitnikom za djecu. Na temelju rezultata u testovima čitanja i pisanja učenici su podijeljeni u kategorije ispodprosječnih, prosječnih i nadprosječnih čitača. Analizom varijance dobiveni su rezultati koji ukazuju na postojanje statistički značajnih razlika u stavovima prema čitanju i školi s obzirom na uspješnost u čitanju. Uspješniji čitači imali su pozitivniji stav prema čitanju i školi od neuspješnijih, uz naglašene razlike između ispodprosječnih i nadprosječnih čitača. Glavni efekt spola pokazao se statistički značajnim samo kod stava prema čitanju, pri čemu su djevojčice pokazale pozitivnije stavove prema čitanju od dječaka. Dobne razlike u stavovima prema čitanju i školi nisu bile statistički značajne, kao ni međusobne interakcije dobi, spola i kategorije čitača.

Izvorni jezik
Hrvatski

Napomena
Rad je izrađen u okviru međunarodnog znanstvenog projekta "Writing a text – computerized training of children with dyslexia in Sweden and Croatia", čiji je nositelj Psykologiska Institutionen, Göteborg, Švedska (voditelji projekta: Prof. dr. Erland Hjelmquist i prof. dr. Tomas Tjus, financijska potpora: Sten A. Olssons Stiftelse för Vetenskap och Kultur, br. projekta 1051-13).



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Gordana Keresteš (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jurač, Suzana
Stavovi o školi i čitanju dobrih, prosječnih i loših čitača u početnim razredima osnovne škole, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Jurač, S. (2015) 'Stavovi o školi i čitanju dobrih, prosječnih i loših čitača u početnim razredima osnovne škole', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Jura\v{c}, Suzana}, year = {2015}, pages = {32}, keywords = {\v{c}itanje, pisanje, stavovi o \v{c}itanju, stavovi o \v{s}koli, uspje\v{s}nost u \v{c}itanju}, title = {Stavovi o \v{s}koli i \v{c}itanju dobrih, prosje\v{c}nih i lo\v{s}ih \v{c}ita\v{c}a u po\v{c}etnim razredima osnovne \v{s}kole}, keyword = {\v{c}itanje, pisanje, stavovi o \v{c}itanju, stavovi o \v{s}koli, uspje\v{s}nost u \v{c}itanju}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Jura\v{c}, Suzana}, year = {2015}, pages = {32}, keywords = {reading, writing, attitudes towards reading, attitudes towards school, reading efficacy}, title = {Attitudes towards school and reading among poor, average and good readers at the beginning of formal education}, keyword = {reading, writing, attitudes towards reading, attitudes towards school, reading efficacy}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font