Pregled bibliografske jedinice broj: 778161
Utjecaj aktivnosti upoznavanja biljaka na motivaciju i znanje učenika
Utjecaj aktivnosti upoznavanja biljaka na motivaciju i znanje učenika // 12. hrvatski biološki kongres s međunarodnim sudjelovanjem : zbornik sažetaka = 12th Croatian biological congress with International Participation : book of abstracts / Klobučar, Goran ; Kopjar, Nevenka ; Gligora Udovič, Marija ; Lukša, Žaklin ; Jelić, Dušan (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2015. str. 27-28 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 778161 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj aktivnosti upoznavanja biljaka na motivaciju i znanje učenika
(The impact of activities of familiarizing students with plants on the motivation and knowledge of students)
Autori
Lukša, Žaklin ; Šalamon, Tanja ; Dragić Runjak, Tea ; Sinković, Nevenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
12. hrvatski biološki kongres s međunarodnim sudjelovanjem : zbornik sažetaka = 12th Croatian biological congress with International Participation : book of abstracts
/ Klobučar, Goran ; Kopjar, Nevenka ; Gligora Udovič, Marija ; Lukša, Žaklin ; Jelić, Dušan - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo, 2015, 27-28
Skup
Hrvatski biološki kongres s međunarodnim sudjelovanjem (12 ; 2015)
Mjesto i datum
Sveti Martin na Muri, Hrvatska, 18.09.2015. - 23.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
aktivno učenje ; izbor ; mapa biljaka ; motivacija
(active learning ; choice ; herbarium ; motivation)
Sažetak
U istraživanju se pošlo od pretpostavke da će mogućnost izbora i izražavanja kreativnosti u aktivnosti upoznavanja biljaka kroz izradu radova o biljkama utjecati na motivaciju učenika, a time i na promjenu njihovih stavova o njima te pridonijeti trajnijem usvajanju znanja. U istraživanju je sudjelovalo ukupno po 120 učenika 2., 3. i 4. razreda Gimnazije Josipa Slavenskog Čakovec u šk. god. 2014./15. Učenici 2. razreda ispitivani su prije provedbe zadatka, a učenici 3. i 4. razreda nakon što su u 2. razredu sudjelovali u izradi mape biljaka. Učenici su tijekom ljetnih praznika imali obvezu izraditi mapu biljaka prema vlastitom izboru i mogli su korisiti različite tehnike ili njihovu kombinaciju npr. fotoherbarij, crteže biljaka, prešane biljke, informatičke prikaze i sl. Učenici su uz svaku biljku u mapi prikazivali i dodatne podatke o biljci, također prema svom izboru. Analizirani su radovi učenika, ispitana su njihova znanja te su anketiranjem ispitana mišljenja učenika o provedenoj aktivnosti i vlastitom napretku kroz njih. Učenici 3. i 4. razreda pokazuju statistički značajno bolje rezultate od učenika 1. i 2. razreda.Samo 15% učenika koristi isključivo prešane biljke, tj. izrađuje klasičan herbarij. Nema statistički značajne razlike u odgovorima učenika 3. i 4. razreda u anketi no čak 43% učenika bolje je motivirano za rad zbog mogućnosti izbora načina na koji će obraditi biljke. Preko 66% učenika nakon odrađenog zadaka prepoznaje obrađene biljke u svojoj okolini. Postoji statistički značajna razlika u rezultatima ispita znanja između učenika 1. i 2. prema 3.i 4. razredu (t=-5.8 (p<0.01). Postoji relativno slaba pozitivna korelacija između stava prema izradi mape biljaka i rezultata na ispitu znanja (r=0, 44). Učenici s pozitivnijim stavom (većom motivacijom) imaju bolji rezultat na ispitu znanja. Učenici s pozitivnijim stavom imaju i bolje ocjene iz biologije (relativno slaba korelacija r=0, 48). Postoji statistički značajna razlika u stavovima između djevojaka i mladića. Djevojke imaju pozitivniji stav prema izradi mape biljaka (t=-2.69, p<0.01). Postoji relativno slaba pozitivna korelacija između rezultata djevojaka i mladića na ispitu znanja (r=0, 21).Mogućnost izbora načina izrade i prezentacije mape biljaka povećava motivaciju učenika, mijenja učenički doživljaj biljaka i doprinosi boljem zamjećivanju biljaka u okolini.Učenici s pozitivnijim stavom (većom motivacijom) prema izradi mape biljaka pokazuju bolji rezultat na ispitu znanja.Učenici s pozitivnijim stavom prema izradi mape biljaka imaju i bolje ocjene iz biologije.Mogućnost izbora načina izrade i prezentacije mape biljaka pridonosi trajnijem usvajanju znanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija