Pregled bibliografske jedinice broj: 777889
Ekološke teme u udžbenicima Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke.
Ekološke teme u udžbenicima Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke. // 12. Hrvatski biološki kongres s međunarodnim sudjelovanjem -Zbornik sažetaka / 12th Croatian Biological Congress with international participation - Book of abstracts / Klobučar, Goran ; Kopjar, Nevenka ; Gligora Udović, Marija ; Lukša, Žaklin ; Jelić, Dušan (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2015. str. 167-168 (poster, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 777889 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ekološke teme u udžbenicima Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke.
(Environmental issues in textbooks of Croatia and Federal Republic of Germany.)
Autori
Romštajn-Burchards, Štefanija ; Bogut, Irella ; Popović, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
12. Hrvatski biološki kongres s međunarodnim sudjelovanjem -Zbornik sažetaka / 12th Croatian Biological Congress with international participation - Book of abstracts
/ Klobučar, Goran ; Kopjar, Nevenka ; Gligora Udović, Marija ; Lukša, Žaklin ; Jelić, Dušan - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo, 2015, 167-168
Skup
12. Hrvatski biološki kongres s međunarodnim sudjelovanjem / 12th Croatian Biological Congress with international participation
Mjesto i datum
Sveti Martin na Muri, Hrvatska, 18.09.2015. - 23.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Nacionalni obrazovni kurikul; Hrvatska i Njemačka; udžbenici; okoliš; priroda i društvo
(National education curriculum; Croatia and Germany; textbooks; environment; nature and society)
Sažetak
Europska obrazovna politika usmjerena na razvoj kompetencija učenika naglašava važnost integracije ekoloških kompetencija u nacionalne okvirne kurikule. Kompetencije učenika za područje ekologije obuhvaćaju poznavanje svijeta prirode, zakonitosti održivog razvoja, kritičko poimanje znanosti i tehnologije po pitanju etike, sigurnosti i zaštite okoliša i dr. U radu su analizirani sadržaji Nacionalnih obrazovnih kurikula (NOK i NRW), npr. kompetencije učenika nižih razreda osnovne škole u svezi ekološkog odgoja, te udžbenici Prirode i društva s ciljem usporedbe zastupljenost ekoloških tema u njima u Republici Hrvatskoj i u Saveznoj Republici Njemačkoj, pokrajini Nordrhein – Westfallen. Može se zaključiti kako su u oba kurikula vrlo dobro zastupljene kompetencije učenika koje odražavaju ekološku pismenost. Rezultati kvantitativne analize govore da se u hrvatskim udžbenicima iz prirode i društva 1.- 4. razreda nalazi najviše šest ekoloških tema, a u njemačkim njih dvadeset. Utvrđene su i raspravljane razlike u pristupu pojedinim temama. Pretpostavlja se kako je holistički pristup ekološkoj tematici u Nacionalnom kurikulu Njemačke i njihovim udžbenicima jednim dijelom posljedica okolišne politike Europske Unije koja promiče ekološki standard temeljen na akcijskim programima. Uspjeh se ekološkog odgoja najbolje mjeri ponašanjem čovjeka pa je zato važno osigurati uvjete u kojima učenici svakodnevno mogu razvijati svoje ekološke kompetencije doprinoseći tako što boljoj sutrašnjici.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek