Pregled bibliografske jedinice broj: 777690
Idejno rješenje rekonstrukcije pruge Zagreb- Rijeka, dionica Oštarije-Delnice
Idejno rješenje rekonstrukcije pruge Zagreb- Rijeka, dionica Oštarije-Delnice, 2015., diplomski rad, diplomski, Građevinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 777690 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Idejno rješenje rekonstrukcije pruge Zagreb- Rijeka, dionica Oštarije-Delnice
(Conceptual design of the Zagreb-Rijeka railway line reconstruction, section Oštarije-Delnice)
Autori
Vranešić, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Građevinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.09
Godina
2015
Stranica
31 stranica + 18 priloga
Mentor
Lakušić, Stjepan
Neposredni voditelj
Ahac, Maja
Ključne riječi
Idejno riješenje ; željeznička pruga ; rekonstrukcija ; dionica Oštarije-Delnice
(Conceptual design ; railway line ; reconstruction ; section Oštarije-Delnice)
Sažetak
Željeznički prometni pravac Botovo-Zagreb- Rijeka je glavni hrvatski željeznički pravac namijenjen mješovitom prometu, važan u povezivanju središnje, gorske i primorske Hrvatske, ali je istodobno važan i u realizaciji europskih regionalnih integracija u smislu povezivanja regija Alpe-Jadran, Mediteran- Podunavlje. Ovaj pravac povezuje najveću i najznačajniju hrvatsku luku Rijeka s unutrašnjošću Republike Hrvatske, a preko nje i sa zemljama srednje Europe koje gravitiraju riječkoj luci. Željeznička pruga Rijeka-Zagreb izgrađena je 1873. godine s projektnim parametrima koji su odgovarali tadašnjoj parnoj vuči. Izbjegavala se izgradnja tunela tako da se trasa vodila obroncima planina i gorja, uz primjenu velikog broja horizontalnih krivina zbog čega najveća brzina vožnje na pruzi iznosi 75 km/h. Već u prvim desetljećima eksploatacije ove pruge razmišljalo se o mogućnostima povećanja njenog prijevoznog kapaciteta. Kako bi se osigurao veći kapacitet pruge, neophodno je rekonstruirati postojeću prugu i izgraditi drugi kolosijek. Ovim zahvatom povećala bi se prijevozna sposobnost kako teretnog, tako i putničkog prometa. U ovom je radu razmatrano rješenje rekonstrukcije i izgradnje novog kolosijeka na dionici od Oštarija do Delnica, duljine oko 65 km. Rekonstruirana trasa namijenjena je teretnom prometu i manjem broju putničkih vlakova koji bi se zaustavljali na svim stajalištima i kolodvorima koji postoje i na postojećoj trasi. Rekonstrukcijom bi se brzina vožnje se povećala na 110 km/h. Drugi kolosijek je predviđen samo za putnički promet (tzv. „brze vlakove“) zbog čega je osigurana i veća brzina putovanja – u prosjeku 130 km/h. Zaustavljanje vlakova predviđeno je u najvećim kolodvorima – Ogulin, Moravice, Skrad i Delnice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb