Pregled bibliografske jedinice broj: 777577
Razlike u ukupnoj razini tjelesne aktivnosti učenika 3. i 4. razreda osnovnih škola
Razlike u ukupnoj razini tjelesne aktivnosti učenika 3. i 4. razreda osnovnih škola, 2015., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 777577 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u ukupnoj razini tjelesne aktivnosti učenika 3. i 4. razreda osnovnih škola
(Differences in actual activity levels students of 3rd and 4th grade primary school)
Autori
Cvitanović, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
10.07
Godina
2015
Stranica
60
Mentor
Vidranski, Tihomir
Ključne riječi
tjelesna aktivnost ; učenik ; sat Tjelesne i zdravstvene kulture
(physical activity ; a student ; an hour of physical education)
Sažetak
Svrha ovog istraživanja je utvrditi razlike u procjeni ukupne razine TAizmeđu učenika 3. razreda koji pohađaju nastavni program TZK u fondu od 105 sati i učenika 4. razreda koji pohađaju nastavni program TZK od 70 sati godišnje. To će se pokušati postići utvrđivanjem razlika u ukupnoj tjelesnoj aktivnosti između učenika 3. razreda i učenika 4. razreda osnovne škole.Za potrebe procjene TA analizirati će se i parcijalni pokazatelji ukupne TA kao što su TA u slobodno vrijeme, TA na satu TZK, TA za vrijeme malog odmora, TA za vrijeme velikog odmora, TA nakon škole, TA u večernjim satima, TA vikendom, tjedna TA u slobodno vrijeme i ukupna tjedna TA te razlike po spolu. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 400 učenika 3. i 4. razreda osnovne škole odnosno200 učenika 3. razreda i 200 učenika 4. razreda. U trećem jebilo 93 djevojčice i 107 dječaka, a u četvrtom razredu 102 djevojčice i 98 dječaka. Tjelesna aktivnost se procjenjivala s upitnikom PAQ – C koji se sastoji od 10 pitanja. Razlike u razini tjelesne aktivnosti će se analizirati t– testom za nezavisne uzorke i Mann – Whitney U testom. Rezultati supokazali da nema statistički značajne razlike u ukupnoj procijenjene razine tjelesne aktivnosti između učenika 3. i 4. razreda dobila. Razlike se pojavljuju samo kod tjelesne aktivnosti u slobodno vrijeme između učenika 3. i 4. razreda osnovne škole (p = 0, 032) te kod djevojčica 3. razreda i djevojčica 4. razreda (p = 0, 037).U 4. razredu između dječaka i djevojčica postoji statistički značajna razlika za vrijeme malog (p = 0, 003) i velikog odmora (p = 0, 012)dok u ukupnoj razini tjelesne aktivnosti statistički značajne razlike prema spolu nisu utvrđene. Ovim istraživanjem utvrđeno je kako Upitnik PAQ – C u ukupnoj razini procjene tjedne tjelesne aktivnosti učenika mlađe školske dobi ne razlikuje statistički značajno (p) učenike trećih razreda koji imaju nastavu TZK tri puta tjedno od učenika četvrtih razreda koji imaju nastavu TZK dva puta tjedno podjednako procijenjene razine intenziteta (umjereni do visoki intenzitet).Rezultat učenika u ukupnoj tjelesnoj aktivnosti ukazuju kako bi trebalo poticati učenike na daljnje povećanje tjelesne aktivnosti u svim njezinim izvannastavnim i izvanškolskim oblicima, a pogotovo na održavanju visoke razine TA kroz nastavu Tjelesne i zdravstvene kulture koja je prema dobivenim rezultatima zadovoljavajuća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Tihomir Vidranski
(mentor)