Pregled bibliografske jedinice broj: 777528
Pravednost učitelja kao čimbenik uspješnosti nastave
Pravednost učitelja kao čimbenik uspješnosti nastave // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 64 (2015), 1; 25-44 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 777528 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pravednost učitelja kao čimbenik uspješnosti nastave
Autori
Jurčić, Marko ; Klasnić, Irena
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 64
(2015), 1;
25-44
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
škola ; učitelj ; kompetencije ; ; pravednost
(age ; urban and suburban schools ; competence ; gender)
Sažetak
Suvremena škola treba učitelja koji posjeduje kompetencije, one koje mu omogućuju snalaženje u promjenjivim vremenima i novonastalim uvjetima, kako bi uspješno i učinkovito obavljao svoju nastavnu ulogu. Kompetentnost suvremenoga učitelja danas objedinjuje brojne višedimenzionalne stručnosti i općeljudske kvalitete. Dobroga učitelja, među ostalim kvalitetama, karakterizira i pravednost. Koncept pravednosti i pravde sve više se spominje, kako u društvu tako i u odgojno-obrazovnim institucijama. Znanstveni doprinos ovoga rada očituje se u emirijskom dijelu, koji donosti rezultate učeničke percepcije pravednosti učitelja. Nezavisne varijable bile su dob, spol i vrsta škole (gradska ili prigradska). Istraživanjem je obuhvaćeno 1167 učenika šestih i osmih razreda iz 13 osnovnih škola. Na temelju dobivenih rezultata utvrđeno je postojanje statistički značajne razlike u procjeni pravednosti učitelja prema dobi učenika, spolu i vrsti škole koju pohađaju. Od učitelja se očekuje uvažavanje dobnih i spolnih razlika te vrste škole (gradska ili prigradska) da bi se ostvarila pravednost, kako u razmišljanju tako i u djelovanju. Pristupnik je napisao dio teorijskog dijela, dio rasprave temeljene na rezultatima istraživanja i dio zaključka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb