Pregled bibliografske jedinice broj: 777526
Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije
Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije // Pedagogijska istraživanja, 11 (2014), 1; 77-93 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 777526 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije
(Teacher’s competence - pedagogical and didactical dimensions)
Autori
Jurčić, M.
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 11
(2014), 1;
77-93
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kompetencije; nastavnik; škola; učenik
(competencies; teacher; school; pupil)
Sažetak
Kompetencija, kompetentnost nastavnika sve više postaje središnjom temom pedagogije, pokušava se istražiti, sagledati i doprijeti do što potpunijeg kompetencijskog profila suvremenog nastavnika kako bi se maksimalno unaprijedila njegova uloga u odgoju i obrazovanju djece i mladih. Znanstveni doprinos ovoga rada očituje se u teorijskom razmatranju kompetencija nastavnika na funkcionalnoj razini, koja zadobiva novi smisao u ishodima učenja, ne samo u pogledu ostvarivanja didaktičkih zadataka - odgojnih, obrazovnih i funkcionalnih, sukladno predmetnom kurikulumu, već i u pogledu razvoja učeničkih kompetencija koje stavljaju naglasak na učenje, vještinu komunikacije, kritičko mišljenje, postavljanje životnih ciljeva, rješavanje problema, timski duh, informatičku pismenost, poduzetnost i odgovorno ponašanje. Zatim u radu se razmatraju dimenzije pedagoške i didaktičke kompetencije nastavnika i njihova međusobna povezanost. Pedagošku kompetenciju nastavnika moguće je svrstati u osam dimenzija: osobne, komunikacijske, analitičke (refleksivne), socijalne, emotivne, interkulturalne, razvojne i vještine u rješavanju problema, a didaktičku u pet dimenzija: odabir i primjena metodologije izgradnje predmetnog kurikuluma, organiziranje i vođenje odgojno-obrazovnog procesa, određivanje učenikova postignuća u školi, oblikovanje razredno-nastavnog ozračja i razvoj modela odgojnoga partnerstva s roditeljima. Imajući u vidu društvenu vrijednost kompleksnosti nastavnika i plemenitost nastavničke profesije u zaključku se ističe potreba za razvijanjem i maksimalnim unaprjeđivanjem kompetencija, promatrane u slojevitoj složenosti koje obilježavaju pedagoško-didaktički pristup u odgoju i obrazovanju učenika, u suvremenoj školi. Kompetentan nastavnik uživa u svom poslu, ima autoritet kojeg učenici prihvaćaju i pedagoški takt kojim izaziva zadovoljstvo učenika nastavom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija