Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 777526

Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije


Jurčić, M.
Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije // Pedagogijska istraživanja, 11 (2014), 1; 77-93 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 777526 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije
(Teacher’s competence - pedagogical and didactical dimensions)

Autori
Jurčić, M.

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 11 (2014), 1; 77-93

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
kompetencije; nastavnik; škola; učenik
(competencies; teacher; school; pupil)

Sažetak
Kompetencija, kompetentnost nastavnika sve više postaje središnjom temom pedagogije, pokušava se istražiti, sagledati i doprijeti do što potpunijeg kompetencijskog profila suvremenog nastavnika kako bi se maksimalno unaprijedila njegova uloga u odgoju i obrazovanju djece i mladih. Znanstveni doprinos ovoga rada očituje se u teorijskom razmatranju kompetencija nastavnika na funkcionalnoj razini, koja zadobiva novi smisao u ishodima učenja, ne samo u pogledu ostvarivanja didaktičkih zadataka - odgojnih, obrazovnih i funkcionalnih, sukladno predmetnom kurikulumu, već i u pogledu razvoja učeničkih kompetencija koje stavljaju naglasak na učenje, vještinu komunikacije, kritičko mišljenje, postavljanje životnih ciljeva, rješavanje problema, timski duh, informatičku pismenost, poduzetnost i odgovorno ponašanje. Zatim u radu se razmatraju dimenzije pedagoške i didaktičke kompetencije nastavnika i njihova međusobna povezanost. Pedagošku kompetenciju nastavnika moguće je svrstati u osam dimenzija: osobne, komunikacijske, analitičke (refleksivne), socijalne, emotivne, interkulturalne, razvojne i vještine u rješavanju problema, a didaktičku u pet dimenzija: odabir i primjena metodologije izgradnje predmetnog kurikuluma, organiziranje i vođenje odgojno-obrazovnog procesa, određivanje učenikova postignuća u školi, oblikovanje razredno-nastavnog ozračja i razvoj modela odgojnoga partnerstva s roditeljima. Imajući u vidu društvenu vrijednost kompleksnosti nastavnika i plemenitost nastavničke profesije u zaključku se ističe potreba za razvijanjem i maksimalnim unaprjeđivanjem kompetencija, promatrane u slojevitoj složenosti koje obilježavaju pedagoško-didaktički pristup u odgoju i obrazovanju učenika, u suvremenoj školi. Kompetentan nastavnik uživa u svom poslu, ima autoritet kojeg učenici prihvaćaju i pedagoški takt kojim izaziva zadovoljstvo učenika nastavom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marko Jurčić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jurčić, M.
Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije // Pedagogijska istraživanja, 11 (2014), 1; 77-93 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Jurčić, M. (2014) Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 77-93.
@article{article, author = {Jur\v{c}i\'{c}, M.}, year = {2014}, pages = {77-93}, keywords = {kompetencije, nastavnik, \v{s}kola, u\v{c}enik}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {11}, number = {1}, issn = {1334-7888}, title = {Kompetentnost nastavnika – pedago\v{s}ke i didakti\v{c}ke dimenzije}, keyword = {kompetencije, nastavnik, \v{s}kola, u\v{c}enik} }
@article{article, author = {Jur\v{c}i\'{c}, M.}, year = {2014}, pages = {77-93}, keywords = {competencies, teacher, school, pupil}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {11}, number = {1}, issn = {1334-7888}, title = {Teacher’s competence - pedagogical and didactical dimensions}, keyword = {competencies, teacher, school, pupil} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font