Pregled bibliografske jedinice broj: 777519
Kultura škole
Kultura škole // Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti / Hrvatić, Neven (ur.).
Pitomača: Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Ad Arma ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, 2014. str. 81-93
CROSBI ID: 777519 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultura škole
(School culture)
Autori
Jurčić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti
Urednik/ci
Hrvatić, Neven
Izdavač
Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Ad Arma ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici
Grad
Pitomača
Godina
2014
Raspon stranica
81-93
ISBN
978-953-56216-1-4
Ključne riječi
Kultura škole, učitelj, učenik, škola, razredno ozračje
(school culture, teacher, school, classroom enviroment, pupil)
Sažetak
Sveukupnost življenja i rada škole čini njezinu kulturu. Kao vlastito biće postojanja, okuplja vrijednosti i obrasce ponašanja, oblikovane na suradnji djelatnika škole, učenika i roditelja, njihovom međusobnom razumijevanju, poštovanju, uvažavanju, komunikaciji i moralnoj stabilnosti, pomoću kojih rješava svoja temeljna pitanja – pitanje razvoja vlastite jedinstvenosti i pitanje vlastitog opstanka. Ono što kulturu škole čini održivom jesu moralne kvalitete dionika škole (posebice pedagoških djelatnika i učenika). Prije svega njihova marljivost, dobronamjernost, pouzdanost, upornost, uljudnost, odgovornost, pravednost, strpljivost, samokritičnost i slično. Vladanje moralnim kvalitetama predstavlja kontinuitet civilizacijskog ponašanja i značajno utječe na zauzimanje pravilnih stavova u radnim situacijama, u poštenim, pravednim i humanim ljudskim postupcima. Kulturu škole čini prihvaćena filozofija života i rada od strane svih dionika u školi, usmjerena na uspješnost i učinkovitost odgoja i obrazovanja (ishode učenja i kompetencije učenika), kao uvjet njezina razvitka. Na teorijskoj i praktičnoj razini tematiziraju se načini na koji djelatnici, učenici i roditelji razvijaju kulturu škole. Prihvaćeni načini razvoja kulture škole govore o samosvojnosti škole, po kojoj je ona prepoznatljiva i drukčija od svake druge, ima svoju posebnost i individualnost. Samosvojnost škole oslikavaju stilovi rukovođenja ravnatelja, pedagoški takt i tehnika poučavanja nastavnika i njihov kompetencijski profil, doprinos stručnih suradnika u stručno-pedagoškom razvoju škole, privrženost učenika učenju, spremnost roditelja na odgojno partnerstvo i učinkovitost škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija