Pregled bibliografske jedinice broj: 777010
Film i filmski elementi u prozi Tomislava Zajeca
Film i filmski elementi u prozi Tomislava Zajeca // Zadarski filološki dani V: Zbornik radova s Međunarodnoga znanstvenog skupa Zadarski filološki dani 5 održanog u Zadru 27. i 28. rujna 2013. / Božić, Rafaela ; Sambunjak, Slavomir (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2015. str. 381-400 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 777010 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Film i filmski elementi u prozi Tomislava Zajeca
(Film and cinematic elements in the fiction of Tomislav Zajec)
Autori
Sabljić, Jakov ; Martinovski, Martin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zadarski filološki dani V: Zbornik radova s Međunarodnoga znanstvenog skupa Zadarski filološki dani 5 održanog u Zadru 27. i 28. rujna 2013.
/ Božić, Rafaela ; Sambunjak, Slavomir - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2015, 381-400
Skup
Međunarodni znanstveni skup Zadarski filološki dani 5
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 27.09.2013. - 28.09.2013
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
postmodernizam; Tomislav Zajec; film; priča; vrijeme; prostor; jezik; stil
(postmodernism; Tomislav Zajec; story; film; time; space; language; style)
Sažetak
Iscrpnu analizu zahtijeva vrednovanje filmskih elemenata u romanima suvremenoga hrvatskog pisca Tomislava Zajeca. Cilj je pokazati utjecaj filma na Zaječevu prozu, točnije na njegove romane: Soba za razbijanje, Ulaz u Crnu kutiju i Ljudožderi. Glavna je osobina Zaječevih književnih djela njihova otvorenost intermedijalnom prožimanju, točnije posebnoj vrsti osjetljivosti proze za sve vrste upletanja filmskoga medija u književni tekst. Zbog toga je opravdana usporedba romana i načina njihova oblikovanja s filmom i načinima filmskoga oblikovanja djela. Zajec pribjegava filmskim postupcima u strukturiranju romana i time stvara poseban prozni opus koji komunicira s filmskom umjetnošću na svim razinama teksta: pripovjedača i fokalizatora, priče, pripovjedne tehnike opisa, vremena i prostora, jezika i stila. Odnos filmskoga i književnoga medija postavlja se preko utvrđenih književnih izražajnih sredstava te se potom uspostavljaju poveznice s filmskim izražajnim sredstvima. U analizi se otkrivaju i neki od Zaječevih redateljskih uzora s čijim ostvarenjima njegova proza često komunicira, ali ih i citatno navodi.
Izvorni jezik
Hrvatski