Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 776926

Metakognitivno nadgledanje tijekom kategorijalnog učenja


Žauhar, Valnea
Metakognitivno nadgledanje tijekom kategorijalnog učenja, 2015., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka


CROSBI ID: 776926 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metakognitivno nadgledanje tijekom kategorijalnog učenja
(Metacognitive monitoring during category learning)

Autori
Žauhar, Valnea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet u Rijeci

Mjesto
Rijeka

Datum
15.06

Godina
2015

Stranica
243

Mentor
Domijan, Dražen

Ključne riječi
kategorijalno učenje; točnost klasifikacije; metakognitivne procjene; eksplicitni sustav kategorijalnog učenja; implicitni sustav kategorijalnog učenja
(category learning; classification accuracy; metacognitive judgments; explicit category learning system; implicit category learning system)

Sažetak
Kategorijalno učenje je proces unutar kojeg se znanje o kategorijama pohranjuje u pamćenju kako bi ga se moglo koristiti prilikom kategorizacije. Cilj istraživanja bio je ispitati metakognitivno nadgledanje kategorijalnog učenja kod zadataka kategorizacije s dvije međusobno isključive kategorije. Korišteni su zadaci temeljeni na pravilu kod kojih se aktivira eksplicitni sustav kategorijalnog učenja i zadaci integracije informacija kod kojih se aktivira implicitni sustav kategorijalnog učenja. Sustav koji se aktivira utječe na mogućnost metakognitivnog nadgledanja tijeka učenja i kasnije kategorizacije, odnosno, utječe na mogućnost praćenja tijeka vlastitih kognitivnih procesa. Metakognitivno nadgledanje ispitano je procjenama sigurnosti u točnost klasifikacije, procjenama blizine usvajanja pravila i kategorija, te procjenama učenja i kategorijalnog učenja. Rezultati su pokazali kako su točnost klasifikacije i metakognitivne procjene pod utjecajem primijenjenih zadataka kategorizacije. Kada se aktivira eksplicitni sustav kategorijalnog učenja točnost klasifikacije i metakognitivne procjene visoke su i usklađene, no smanjuju se u funkciji povećanja složenosti logičkog pravila u podlozi zadatka. S druge strane, točnost klasifikacije i metakognitivne procjene niže su i manje usklađene kada se tijekom učenja aktivira implicitni sustav učenja, odnosno, kada se učenje temelji na upamćivanju pojedinačnih egzemplara. Također, rezultati su pokazali kako u završnoj fazi učenja dolazi do skoka u točnosti klasifikacije koji je praćen postupnijim porastom metakognitivnih procjena što upućuje na paralelnu aktivaciju dvaju sustava. Ovisno o sustavu aktiviranom tijekom učenja, metakognitivne procjene u domeni kategorijalnog učenja formiraju se temeljem različitih znakova dostupnih u trenutku davanja procjene.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Dražen Domijan (mentor)

Avatar Url Valnea Žauhar (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Žauhar, Valnea
Metakognitivno nadgledanje tijekom kategorijalnog učenja, 2015., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka
Žauhar, V. (2015) 'Metakognitivno nadgledanje tijekom kategorijalnog učenja', doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{Z}auhar, Valnea}, year = {2015}, pages = {243}, keywords = {kategorijalno u\v{c}enje, to\v{c}nost klasifikacije, metakognitivne procjene, eksplicitni sustav kategorijalnog u\v{c}enja, implicitni sustav kategorijalnog u\v{c}enja}, title = {Metakognitivno nadgledanje tijekom kategorijalnog u\v{c}enja}, keyword = {kategorijalno u\v{c}enje, to\v{c}nost klasifikacije, metakognitivne procjene, eksplicitni sustav kategorijalnog u\v{c}enja, implicitni sustav kategorijalnog u\v{c}enja}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{Z}auhar, Valnea}, year = {2015}, pages = {243}, keywords = {category learning, classification accuracy, metacognitive judgments, explicit category learning system, implicit category learning system}, title = {Metacognitive monitoring during category learning}, keyword = {category learning, classification accuracy, metacognitive judgments, explicit category learning system, implicit category learning system}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font