Pregled bibliografske jedinice broj: 776710
Utjecaj medija na razvoj lingvističke i komunikacijske kompetencije učenika
Utjecaj medija na razvoj lingvističke i komunikacijske kompetencije učenika // Dijete i mediji
Osijek, Hrvatska, 2013. str. 201-227 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 776710 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj medija na razvoj lingvističke i komunikacijske kompetencije učenika
(Influence of the media on students' development of linguistic and communicative competencies)
Autori
Krumes Šimunović, Irena ; Potnar-Matković, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Dijete i mediji
/ - , 2013, 201-227
Skup
Dijete i jezik danas
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 13.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
mediji ; nastava Hrvatskoga jezika ; komunikacijske kompetencije ; aktivno učenje ; otvorena nastava
(the media ; Croatian language teaching ; communicative competences ; active learning ; open education)
Sažetak
Rad se bavi istraživanjem utjecaja medija kao nastavnih sredstava u nastavi Hrvatskoga jezika u mlađim razredima osnovne škole. Na osnovi književnog predloška u okviru otvorenog nastavnog sustava prati se i uspoređuje napredak i razvoj lingvističkih znanja i sposobnosti učenika potaknutih interaktivnim pristupom jezičnim sadržajima putem interneta, radijske emisije i dječjih časopisa. Rad istražuje u kojoj mjeri i na koji način mediji u nastavi mogu pozitivno potaknuti razvoj dječjeg izraza, bogaćenje dječjeg rječnika i komunikacijske kompetencije učenika. Analiziraju se dječje jezične i izvanjezične sposobnosti (kako pronaći obavijest, naučiti govoriti, razgovarati, prepričavati, biti aktivan slušatelj, razumjeti napisani tekst) prije i nakon utjecaja medija. Istraživanje je praktično provedeno u trećem razredu osnovne škole. Na temelju dobivenih podataka pristupilo se njihovoj raščlambi, analizi i međusobnoj usporedbi kako bi se izdvojili najdominantniji, ali i za djecu najkorisniji mediji. Istraživanje je tako usmjereno prema razvoju lingvističkih i komunikacijskih kompetencija djece kako u školskom, tako i izvanškolskom, svakodnevnom dječjem okruženju ukazujući na pozitivan utjecaj različitih medija uz istovremeno naglašavanje aktivnog učenja i samostalno upravljanje načinom, brzinom i stilom učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Irena Krumes
(autor)