Pregled bibliografske jedinice broj: 776690
Povezanost imidža organizacije s medijskim objavama na internetu
Povezanost imidža organizacije s medijskim objavama na internetu, 2015., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 776690 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost imidža organizacije s medijskim
objavama na internetu
(Correlation of Organisational Image and Online
News)
Autori
Jakopović, Hrvoje
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
01.07
Godina
2015
Stranica
230
Mentor
Skoko, Božo ; Mikelić Preradović, Nives
Ključne riječi
odnosi s javnošću ; evaluacija ; imidž ; komentari korisnika ; kolektivna inteligencija ; uokvirivanje ; internetski portali ; analiza sentimenta
(public relations ; evaluation ; image ; user comments ; collective intelligence ; framing ; news portals ; sentiment analysis)
Sažetak
Izgradnja pozitivnog imidža organizacije predstavlja središnju aktivnost odnosa s javnošću koja se često ostvaruje kroz odnose s medijima. Evaluacija i mjerenje učinaka već godinama predstavljaju goruća pitanja za suvremene odnose s javnošću stoga se pozitivan ili negativan imidž može proučavati kao ishod aktivnosti odnosa s javnošću. Budući da internet, kao masovni mediji, predstavlja sve značajnije sredstvo komuniciranja, temeljni je cilj istraživanja bio identificirati postojeće medijske okvire/obrasce o organizacijama Croatia Airlines, Hrvatske Željeznice i Zagrebački električni tramvaj na internetskim portalima 24sata.hr i Index.hr te utvrditi korelaciju s komentarima korisnika portala koji se manifestiraju kao pozitivan, negativan i neutralan online imidž tih organizacija, a mogu se objasniti i kroz fenomen kolektivne inteligencije. Oslanjajući se na teoriju uokvirivanja metodom analize sadržaja utvrdilo se koji su interpretacijski (medijski) okviri najzastupljeniji u izvještavanju o domeni prijevoza i kakva su njihova obilježja na internetskim portalima. Pored toga, ukazalo se kako je na temelju određenih medijskih okvira moguće predviđati reakcije korisnika, pa u tom smislu i kako odnosi s javnošću putem objavljenih priopćenja za medije i ostalih tehnika plasiranja poruka djeluju na ciljane javnosti. Medijski se okviri, kao prediktorske varijable, operacionaliziraju metodom analize sadržaja, a korisnički komentari, kao kriterijska varijabla, analizom sentimenta. Usporedno s referentnom ljudskom analizom sentimenta se ispitala preciznost računalne analize sentimenta za hrvatski jezik. Temeljem analize sentimenta i frekvencije riječi u korisničkim komentarima izrađen je leksikon riječi obilježenih sentimentom za domenu prijevoza. Anketno istraživanje među korisnicima usluga Croatia Airlinesa, Hrvatskih Željeznica i Zagrebačkog električnog tramvaja ukazalo je na veće povjerenje u internetske izvore informacija (mišljenja korisnika i službene internetske stranice) u odnosu na tradicionalne medije kada je riječ o informiranju o proizvodima i uslugama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb