Pregled bibliografske jedinice broj: 776214
Moda i suvremeni mediji
Moda i suvremeni mediji, 2015., diplomski rad, Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 776214 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Moda i suvremeni mediji
(Fashion and Contemporary Media)
Autori
Gradišer, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Tekstilno-tehnološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.09
Godina
2015
Stranica
26
Mentor
Purgar, Krešimir
Neposredni voditelj
Paić, Žarko
Ključne riječi
moda; mediji; slika; fotografija; spektakl
(fashion; media; image; photography; spectacle)
Sažetak
Ako nam moda (odijevanje), služi za emitiranje poruke o sebi, odnosno trenutnom doživljaju sebe, onda je svatko od nas svojevrsni medij. Upravo kao što i sam Marshall McLuhan kaže: „Medij je poruka.“. Ova jednostavna izjava zauvijek je promijenila način na koji promatramo medije i njihove odjeke u našim životima. Moda i mediji stavljeni su u povezan i neraskidiv odnos. Definirati nešto bez odnosa prema nečemu drugome je nemoguće. Baš kao što je nemoguće odrediti smjer gibanja čovjeka u bestežinskom stanju, ako kraj njega ne postoji barem jedna stvar u odnosu na koju se on giba, odnosno biva. Prestaje li čovjek biti čovjekom ako mu odrežete ruku ili ako mu odrežete nogu ili ako mu odrežete trup do vrata, pitanje je gdje on prestaje biti čovjek. Gdje počinje poruka, tko ju stvara, i postoji li ona uopće ako nema primatelja? Bez odnosa i referentne točke, bez svjesnosti o sebi, uz pomoć zrcaljenja na nešto drugo, ništa ne postoji. Filozofsko pitanje kojim se bave i znanost i umjetnost ponukala me da se u ovom radu bavim razvojem suvremenih medija te utjecajem medija na pojedinca i masu u kontekstu modne problematike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija