Pregled bibliografske jedinice broj: 776182
Uspješnost praćenja naloga kod odraslih govornika
Uspješnost praćenja naloga kod odraslih govornika, 2015., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 776182 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uspješnost praćenja naloga kod odraslih govornika
(Instruction monitoring in adult speakers)
Autori
Knežević, Dora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.09
Godina
2015
Stranica
60
Mentor
Kuvač Kraljević, Jelena ; Hržica, Gordana
Ključne riječi
Test oblika ; elektronički jezični test ; praćenje naloga ; odrasli
(Token Test ; electronic language testing ; instruction comprehension ; adults)
Sažetak
Test oblika, poznat kao Token Test, je test praćenja verbalnih uputa koje se usložnjavaju. Vrlo je važan i učinkovit dijagnostički instrument kod jezičnih poremećaja. S obzirom da u Hrvatskoj ne postoji standardizirana verzija ovog testa, ovaj diplomski rad, proveden u sklopu nacionalnog projekta Jezična obrada u odraslih govornika (HRZZ-2421), rezultirao je izradom elektroničke verzije Testa oblika. Test je korišten s ciljem prikupljanja podataka o uspješnosti praćenja naloga kod odraslih urednih govornika u svrhu stvaranja baze podataka za normiranje. Također se željelo ispitati utječu li dob i obrazovanje na riješenost i prosječno vrijeme reakcije na testu te postoji li povezanost između vremena reakcije i uspješnosti. Osim toga, željelo se provjeriti utječe li stupanj obrazovanja na uspješnost te s kojim česticama ispitanici imaju najviše problema. Prikazani su i problemi interakcije ispitanika s ekranima osjetljivima na dodir uzrokovani redefiniranjem fizičkih zadataka u virtualni oblik. U istraživanju je sudjelovalo 56 ispitanika u rasponu od 18 do 84 godine koji su, osim po stupnju obrazovanja, bili podijeljeni u dvije dobne skupine: mlađi ispitanici (18 do 40) i stariji ispitanici (40+). Ispitani su na Testu oblika u elektronskom obliku napravljenom za Android uređaje prema skraćenoj verziji Token Testa (De Renzi i Faglioni, 1978). Rezultati pokazuju da su mlađi ispitanici bolji na Testu oblika od starijih ispitanika, dok u prosječnom vremenu reakcije nije pronađena statistički značajna razlika između ove dvije skupine. Potvrđena je statistički značajna povezanost između vremena reakcije i uspješnosti na testu - bolji rezultat na testu odgovara boljem rezultatu vremena reakcije. Istraživanjem se također utvrdilo da ne postoji statistički značajna razlika u riješenosti testa s obzirom na stupanj obrazovanja. Kroz prikaz ukupnog broja točnih odgovora vidljivo je da su neke čestice imale lošiju riješenost od ostalih, stoga nam one ne mogu poslužiti kao markeri za potvrđivanje jezičnih teškoća kod odraslih.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-UIP-2013-11-2421 - Jezična obrada u odraslih govornika (ALP) (Kuvač Kraljević, Jelena, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb