Pregled bibliografske jedinice broj: 776157
Razlike u repetitivnoj snazi i eksplozivnoj snazi tipa skoka između učenika 5. i 6. razreda iste kronološke dobi
Razlike u repetitivnoj snazi i eksplozivnoj snazi tipa skoka između učenika 5. i 6. razreda iste kronološke dobi // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja / Prskalo, Ivan (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 146-153 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 776157 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u repetitivnoj snazi i eksplozivnoj snazi tipa skoka između učenika 5. i 6. razreda iste kronološke dobi
(Differences in Repetitive Strenght and Jumping Skill Between Pupils of the Same Age Attending 5th and 6th Grade of Elementary School)
Autori
Klaričić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja
/ Prskalo, Ivan - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 146-153
ISBN
978-953-7210-78-6
Skup
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
biološki rast i razvoj ; pubertet ; spolne razlike ; transformacijski proces
(biological growth and development ; puberty ; sex differences ; transformational process)
Sažetak
Svrha istraživanja je dokazati utjecaj rasta i razvoja djece na porast snage, različitost utjecaja na djevojčice i dječake te utjecaj rasta i razvoja u kombinaciji sa tranformacijskim procesima tijekom nastave TZK. To ćemo pokušati dokazati utvrđivanjem razlika između učenika i učenica 5-ih razreda te učenika i učenica 6-ih razreda, iste dobi, u dva testa za procjenu snage (Skok u dalj s mjesta-MSD i Podizanje trupa iz ležanja-MPT). Sekundarno, utvrđivanjem razlika u istim testovima za učenike i učenice različite dobi koji pohađaju isti razred (5. i/ili 6.). Rezultati su pokazali da se učenici iste dobi koji pohađaju različite razrede razlikuju u testu MPT u oba provjeravanja dok se u testu MSD ne razlikuju. Učenice istih karakteristika se ne razlikuju ni u jednoj varijabli. Sekundarno, rezultati su pokazali da se učenici različite dobi koje pohađaju i 5. i 6. razred razlikuju u oba provjeravanja u testu MSD, dok se u testu MPT ne razlikuju. Učenice istih karakteristika se ne razlikuju ni u jednoj varijabli. Razlike između učenika koji pohađaju 5. i 6. razred iste dobi bi se mogle pripisati pohađanju nastave TZK godinu duže. Razlike među učenicima različite dobi koja pohađaju isti razred bi se mogle pripisati kronološkoj dobi. S obzirom da na nivo treniranosti, determinante biološkog razvoja i trenažnih procesa, sudjeluju u različitim omjerima, možemo zaključiti da kod dječaka i djevojčica u dobi 11.5-13.5 godina, biološki razvoj ima omjerno manji utjecaj na repetitivnu snagu trupa nego što je to slučaj kod skočnosti, posebno skočnosti kod dječaka. Analogno tome, na repetitivnu snagu trupa trenažni procesi imaju veći utjecaj nego na skočnost te takve spoznaje treba uzeti u obzir kod planiranja transformacijskih procesa, pogotovo sa aspekta očekivanih finalnih stanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ivana Klaričić
(autor)