Pregled bibliografske jedinice broj: 775969
Učinkovitost računalnog programa za slušni trening odraslih osoba sa stečenim oštećenjem sluha
Učinkovitost računalnog programa za slušni trening odraslih osoba sa stečenim oštećenjem sluha, 2015., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 775969 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinkovitost računalnog programa za slušni trening odraslih osoba sa stečenim oštećenjem sluha
(The effectiveness of a computer program for auditory training of adults with acquired hearing loss)
Autori
Vušković, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
15.09
Godina
2015
Stranica
51
Mentor
Bonetti, Luka
Ključne riječi
rehabilitacija slušanja; slušne vještine; stečeno oštećenje sluha; računalni program; slušni trening
(hearing rehabilitation; hearing skills; acquired hearing impairment; computer program; auditory training)
Sažetak
Stečeno oštećenje sluha kod odraslih osoba ozbiljan je problem o kojem se rijetko govori. Velik broj odraslih osoba iz različitih razloga ima značajno oštećenje sluha koje ih onemogućuje u određenim životnim područjima. Posljedice takvog oštećenja sluha mogu biti dalekosežne i onemogućavajuće te dovesti čak i do psihičkih poremećaja ili socijalne izolacije. Postoji niz problema povezanih sa stečenim oštećenjem sluha, a jedan od najvećih jest pitanje rehabilitacije slušanja nakon dodjele pomagala. Takva se rehabilitacija rijetko provodi u Republici Hrvatskoj iako je u svijetu sasvim uobičajena. Jedna vrsta rehabilitacije slušanja koja se često provodi jest slušni trening kojim se pokušava omogućiti osobi da se prilagodi novim uvjetima slušanja i maksimalno iskoristi vlastite sposobnosti slušanja kako bi mogla dobiti što je moguće veću iskoristivost dodijeljenog slušnog pomagala. U tu se svrhu relativno nedavno počinje koristiti slušni trening pomoću računalnog programa koji ima niz prednosti u odnosu na slušni trening s terapeutom. Takva praksa u Hrvatskoj još ne postoji. Ciljevi ovog rada odnose se na testiranje mogućnosti korištenja visoke tehnologije u svrhu slušnog treninga u podršci slušnih vještina nakon dodjele slušnog pomagala kod odraslih osoba sa stečenim oštećenjem sluha u Republici Hrvatskoj te ispitivanje učinkovitosti, primjenjivosti i prikladnosti korištenja istog. U tu svrhu, osmišljen je računalni program. U radu su sudjelovala dva ispitanika koja su svakodnevno tijekom 14 dana koristila program u svrhu vježbanja slušnih vještina. Kvantitativni podaci o njihovoj uspješnosti vježbanja prikupljeni su po završetku istraživanja čemu su pridodani i kvalitativni podaci prikupljeni Upitnikom za procjenu kvalitete i primjenjivosti programa osmišljenim za potrebe istraživanja. Podaci su obrađeni na deskriptivnoj razini i neparametrijskim Wilcoxonovim testom ranga sa znakom. Za oba ispitanika, prosječni rezultat raste s napredovanjem vremena vježbanja i s padanjem razine pozadinske buke. Deskriptivnom analizom rezultata mjerenja razumljivosti poslušanog teksta u inicijalnom i finalnom mjerenju pokazalo se da tijek promjena za oba ispitanika nije statistički značajan. Kvalitativni podaci prikupljeni gore navedenim upitnikom pokazali su opće zadovoljstvo ispitanika računalnim programom. Unatoč rezultatima deskriptivne analize, ovim je radom učinjen prvi korak prema razvoju računalnog programa za slušni trening.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Luka Bonetti
(mentor)