Pregled bibliografske jedinice broj: 775858
Hrvatska vojska u medijima - stavovi pripadnika oružanih snaga Republike Hrvatske
Hrvatska vojska u medijima - stavovi pripadnika oružanih snaga Republike Hrvatske // Psihologija-Mediji-Etika, Knjiga sažetaka / Hadžiselimović, Dževdet ; Kolesarić, Vladimir ; Pregrad, Jasenka ; Plavšić, Marlena (ur.).
Poreč: Hrvatsko psihološko društvo, Društvo psihologa Istre, 2008. str. 135-136 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 775858 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatska vojska u medijima - stavovi pripadnika oružanih snaga Republike Hrvatske
(Croatian Army in the media - the attitudes of members of the Croatian Armed Forces)
Autori
Filjak, Suzana ; Trut, Vesna ; Hunjadi-Brzović, Renata ; Kovačić Tomac, Marcela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Psihologija-Mediji-Etika, Knjiga sažetaka
/ Hadžiselimović, Dževdet ; Kolesarić, Vladimir ; Pregrad, Jasenka ; Plavšić, Marlena - Poreč : Hrvatsko psihološko društvo, Društvo psihologa Istre, 2008, 135-136
ISBN
978-953-95206-2-3
Skup
16. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 01.10.2008. - 04.10.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
mediji ; hrvatska vojska ; stavovi ; vrijednosna konotacija ; psihološki učinci ; čestina praćenja
(media ; the Croatian army ; attitudes ; value connotations ; psychological effects ; the frequency of monitoring)
Sažetak
Nazočnost, količina informacija i vrijednosna konotacija sadržaja u medijima za svaku profesiju u određenoj mjeri utječe na stanje motivacije, zadovoljstva i općenito psihičku radnu spremnost zaposlenika. Mediji odražavaju javno mnijenje o osobama, ustanovama, i institucijama, ali i u značajnoj mjeri kreiraju isto to mnijenje. Prema hrvatskom modelu psihičke bojne spremnosti, društvo, društvena zbivanja te javno mnijenje i klima koja vlada u društvu o vojsci jedan je od čimbenika psihičke bojne spremnosti vojske na pojedinačnoj i organizacijskoj razini. Sadržaji koji se iznose u javnosti imaju značajne psihološke učinke prema ciljnoj populaciji ali i na neutralne pojedince, skupine i organizacije. Ovim radom nastojalo se ispitati stavove pripadnika OS RH o kvaliteti zastupljenosti informacija o OS RH u medijima. Ispitivanje je provedeno u lipnju i kolovozu 2008. godine na ukupno 387 pripadnika Hrvatske vojske (153 časnika, 114 dočasnika, i 120 kadeta). Ispitivanje je bilo anonimno, a poradi analize traženi su podatci o spolu, dobi te duljini službe u OS RH. Pitanja su se odnosila na zadovoljstvo kvalitetom i zastupljenošću informacija, vrijednosnu konotaciju priloga, promjenu nazočnosti OS RH u medijima nakon završetka Domovinskog rata te kvalitetu dosadašnjeg predstavljanja OS RH u međunarodnim vojnim misijama u medijima. Ispitana je i čestina praćenja medijskih priloga o vojsci, čestina praćenja informativnih radijskih i televizijskih emisija, čestina praćenja vojnog tiska te vrsta tiskovina koje ispitanik redovito prati. Učinjena je kvantitativna i kvalitativna raščlamba dobivenih odgovora, a dobiveni rezultati i razlike u odgovorima pojedinih skupina bit će prikazani u priopćenju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Vojno-obrambene i sigurnosno-obavještajne znanosti i umijeće
POVEZANOST RADA