Pregled bibliografske jedinice broj: 775848
Primjena asistivne tehnologije u poticanju razvoja fine motorike, pozornosti i aktivnosti svakodnevnog života kod djeteta s razvojnim odstupanjima
Primjena asistivne tehnologije u poticanju razvoja fine motorike, pozornosti i aktivnosti svakodnevnog života kod djeteta s razvojnim odstupanjima, 2015., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 775848 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena asistivne tehnologije u poticanju razvoja fine motorike, pozornosti i aktivnosti svakodnevnog života kod djeteta s razvojnim odstupanjima
Autori
Tomašević, Ivka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.09
Godina
2015
Stranica
57
Mentor
Pinjatela, Renata
Ključne riječi
asistivna tehnologija; razvojno odstupanje; fina motorika; pozornost; aktivnosti svakodnevnog života
(assistive technology; developmental abberation; fine motor skills; attention; activities in everyday life)
Sažetak
Asistivna tehnologija je pojam koji se odnosi na različite uređaje i usluge čiji je cilj pomoć osobama s invaliditetom i posebnim edukacijskim/rehabilitacijskim potrebama u boljem funkcioniranju u svakodnevnim aktivnostima i postizanju bolje kvalitete života. Cilj ovog rada je utvrditi utječe li primjena edukacijsko-rehabilitacijskog programa uz upotrebu asistivne tehnologije na poboljšanje fine motorike, pozornosti i aktivnosti svakodnevnog života kod djeteta s razvojnim poremećajem predškolske dobi. Suvremena istraživanja pokazuju da asistivna tehnologija može pomoći djeci predškolske dobi s teškoćama u razvoju u poticanju nekih svakodnevnih vještina kao što su: socijalne vještine, komunikacija, pažnja, razvoj fine i grube motorike, poboljšanje samopouzdanja i samostalnosti. Program se provodio u obitelji djeteta kronološke dobi šest godina uz superviziju mentorice, doc.dr.sc. Renate Pinjatele. Osim primjene asistivne tehnologije, program je obuhvaćao i elemente poticanja senzorne integracije, kreativnih terapija i drugih individualiziranih postupaka, kao i podršku, edukaciju i rad u obitelji. U svrhu procjene i evaluacije korišteni su: Test senzomotoričke povijesti, Bruininks-Oseretsky test motoričkih vještina, Beery-Buktenica test vizualno-motoričke integracije, Ages and Stages Questionnaire (ASQ 60) i Check lista za procjenu razvoja fine motorike. Kao metoda obrade podataka primijenjena je modifikacija algoritma INDIFF koja služi za komponentnu analizu stanja ispitanika opisanog nad skupinom varijabli registriranih kroz određeni vremenski period. Na temelju statističke obrade i analize podataka, potvrđene su polazne hipoteze prema kojima primjena programa za dijete predškolske dobi s razvojnim odstupanjima rezultira napretkom na područjima fine motorike, pozornosti i aktivnosti svakodnevnog života.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Renata Pinjatela
(mentor)