Pregled bibliografske jedinice broj: 775660
Tjelesna aktivnost djece tijekom redovnog boravka u predškolskoj ustanovi
Tjelesna aktivnost djece tijekom redovnog boravka u predškolskoj ustanovi // Medica Jadertina, 45 (2015), 3-4; 97-104 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 775660 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tjelesna aktivnost djece tijekom redovnog boravka u predškolskoj ustanovi
(Physical activity of children during regular stay in a preschool institution)
Autori
Tomac, Zvonimir ; Vidranski, Tihomir ; Ciglar, Jelena
Izvornik
Medica Jadertina (0351-0093) 45
(2015), 3-4;
97-104
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
djeca predškolske dobi ; pedometar ; tjelesna aktivnost
(pre-school children ; pedometer ; physical activity)
Sažetak
Tjelesna aktivnost u razdoblju djetinjstva i adolescencije vrlo je važan čimbenik javnozdravstvenog aspekta. Smanjena tjelesna aktivnost djece i posljedice takvog sedentarnog načina života danas predstavljaju globalni javnozdravstveni problem. Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji tjelesna aktivnost definira se kao svaki pokret tijela koji izvode skeletni mišići a zahtjeva potrošnju energije iznad razine mirovanja. Istraživanje s ciljem utvrđivanja dnevne tjelesne aktivnosti djece predškolske dobi tijekom boravka u vrtiću u razdoblju od tjedan dana. Na ukupnom uzorku 24 djece (10 djevojčica i 14 dječaka) predškolske dobi prosječne starosti 6, 5 godina (SD = 0, 41) pedometrom je mjerena tjelesna aktivnost kroz registraciju broja koraka u periodu od 8, 30 do 11, 00 sati. Rezultati ovog istraživanja su pokazali kako su djeca u predškolskoj ustanovi aktivna u skladu s dosadašnjim istraživanjima i naprave između 2290 i 5460 koraka u danu ovisno o dnevnom programu. Također se uočilo kako nema spolnih razlika u aktivnosti između dječaka i djevojčica u broju koraka (U=188, 00 ; Z= -0, 311, p=0, 755), a Friedman ANOVAom su se utvrdile razlike između pojedinih dana u tjednu (χ2=14, 90 ; p=0, 004). Rezultati ukazuju kako je djecu ipak potrebno dodatno poticati na tjelesnu aktivnost jer sam boravak u predškolskoj ustanovi nije dovoljan za optimalnu tjelesnu aktivnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus