Pregled bibliografske jedinice broj: 775467
Uloga socijalne podrške u suočavanju sa stresom u jednoroditeljskim i dvoroditeljskim obiteljima djece s teškoćama
Uloga socijalne podrške u suočavanju sa stresom u jednoroditeljskim i dvoroditeljskim obiteljima djece s teškoćama, 2014., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 775467 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga socijalne podrške u suočavanju sa stresom u jednoroditeljskim i dvoroditeljskim obiteljima djece s teškoćama
(The role of social support in coping with stress in single-parent and dual parent families of children with disabilities)
Autori
Tomica, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
10.12
Godina
2014
Stranica
96
Mentor
Wagner, Jakab, A. ; Lisak, Natalija
Ključne riječi
prava djece s teškoćama; važnost neformalne podrške; stres roditelja djece s teškoćama u razvoju
(the rights of children with disabilities; the importance of informal support; stress of parents of children with disabilities)
Sažetak
Skrb o djetetu s teškoćama u razvoju zahtjeva dodatne napore obitelji. Zbog specifičnih potreba djeteta s teškoćama u razvoju, mogu se javiti poteškoće u obiteljskoj interakciji te stres radi zahtjevnosti roditeljske uloge. Stoga je nužna pomoć i podrška stručnjaka obiteljima, kao i poseban doprinos svakog člana obitelji i bliskih osoba. Cilj ovog istraživanja je dobiti uvid u specifičnosti iskustava roditelja vezano uz formalnu i neformalnu podršku te procesa suočavanja sa stresom kod roditelja djeteta s teškoćama u jednoroditeljskim i dvoroditeljskim obiteljima. Sudionici ovog istraživanja su jednoroditeljska i dvoroditeljska obitelj djeteta s teškoćama u razvoju. Podatci su prikupljeni metodom polustrukturiranog intervjua te su analizirani i obrađeni metodom kvalitativne analize. Rezultati istraživanja upućuju na povećani stres roditelja djece s teškoćama u razvoju, uskraćenost u primanju informacija o pravima koja ostvaruju, kao i nedostatak formalne stručne podrške usmjerene na roditelje. Roditelji upozoravaju na povećane financijske troškove radi povećanih potreba njihova djeteta koji stoga trebaju biti sufinancirani od strane države. Roditelji izražavaju zadovoljstvom podrškom koju primaju od članova uže obitelji i koja im pomaže u suočavanju sa stresom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb