Pregled bibliografske jedinice broj: 775083
Potreba uvođenja spolnog odgoja u škole
Potreba uvođenja spolnog odgoja u škole, 2007., magistarski rad, Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i kineziologije u Splitu, Split
CROSBI ID: 775083 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potreba uvođenja spolnog odgoja u škole
(The Need of Introduction Sex Education in Schools)
Autori
Bulić Mila
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i kineziologije u Splitu
Mjesto
Split
Datum
22.02
Godina
2007
Stranica
117
Mentor
Prof.dr.sc. Nazor, Mirjana
Neposredni voditelj
Doc.dr.sc. Šantić, Mate
Ključne riječi
spolni odgoj; osnovna škola
(sex education; elementary school)
Sažetak
Potrebu za uvođenjem spolnog odgoja u škole osjećaju učenici i nastavnici, upravo zbog promjena u društvu i promjena u strukturi obitelji. Uz obitelj i škola treba pružiti mladima cjeloviti spolni odgoj. Istraživanje je provedeno na 167 srednjoškolaca, 70 osnovnoškolaca i 89 nastavnika osnovnih i srednjih škola. Rezultati pokazuju slabo i manjkavo znanje učenika o spolnosti, građi i funkciji spolnih organa. Menstruacijski ciklus i metode prirodnog planiranja obitelji također ne poznaju dobro. Potvrđeno je kako učenici rano stupaju u spolne odnose prilikom kojih se veliki postotak ničim ne štiti od spolno prenosivih bolesti i neželjene trudnoće. Mladi konzumiraju alkohol i droge što povećava spolno rizično ponašanje. Učenici osnovne škole koji su slušali spolni odgoj tijekom jedne školske godine pokazali su veće znanje o spolnosti od onih koji nisu takav program slušali. Učenici osnovnih i srednjih škola te nastavnici se zalažu za uvođenje spolnog odgoja u škole. Oni žele da to bude zaseban nastavni predmet utemeljen na znanstvenim činjenicama i da ga predaje profesor biologije u suradnji s timom stručnjaka (liječnik, pedagog, psiholog). Svi nastavnici ne žele sudjelovati u provođenju spolnoga odgoja jer se ne smatraju kompetentnima za teme o spolnosti, dok Ministarstvo predviđa da se spolni odgoj uvede na sat razrednika. Nastavnici navode slijedeće teme o kojima bi se trebalo raspravljati unutar spolnog odgoja: trudnoća, začeće, pubertet i adolescencija, kontracepcija, građa spolnih organa, moralne vrijednosti, odgovornost u ponašanju za sebe i drugoga, zaštita i prevencija od spolnih bolesti, negativne posljedice preranih spolnih odnosa promiskuitet, uloga žene i odnos među spolovima, prirodna metoda planiranja obitelji, homoseksualnost, istospolni brakovi, posljedice nasilnog prekida trudnoće i dr. Sve navedeno ukazuje na potrebu uvođenja spolnog odgoja u škole.
Izvorni jezik
Hrvatski