Pregled bibliografske jedinice broj: 774826
Hrvatska: Nove prilike za sustavan pristup medijskoj pismenosti
Hrvatska: Nove prilike za sustavan pristup medijskoj pismenosti // Medijska pismenost – preduvjet za odgovorne medije / Car, Viktorija ; Turčilo, Lejla ; Matović, Marijana (ur.)., 2015. str. 23-41
CROSBI ID: 774826 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatska: Nove prilike za sustavan pristup
medijskoj pismenosti
(Croatia: New Opportunities for a Systematic
Approach Towards Media Literacy)
Autori
Kanižaj, Igor ; Car, Viktorija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Medijska pismenost – preduvjet za odgovorne medije
Urednik/ci
Car, Viktorija ; Turčilo, Lejla ; Matović, Marijana
Grad
Sarajevo
Godina
2015
Raspon stranica
23-41
ISBN
978-9958-598-63-0
Ključne riječi
medijska i informacijska pismenost ; Hrvatska ; obrazovna politika
(media and information literacy ; Croatia ; education policy)
Sažetak
Zahvaljujući međunarodnom znanstvenom projektu ANR TRANSLIT „Media and Information Literacy policies in Europe“ u kojem je sudjelovalo 29 zemalja Europe, prvi put su u Hrvatskoj istraženi modeli i politike medijskog obrazovanja, financiranje, broj i kvaliteta edukativnih programa, kapaciteti ključnih dionika te evaluacija njihovih postojećih aktivnosti, ali i brojni drugi indikatori koji se odnose na medijsku i informacijsku pismenost (engl. media and information literacy, MIL). Izvještaj je utvrdio stvarnu razinu medijske i informacijske pismenosti koja je, s obzirom na korišten metodološki okvir, usporediva sa svim ostalim državama koje su bile uključene u ovo međunarodno istraživanje. Ovaj rad donosi sažetu verziju navedenog izvještaja koji se odnosio na 2013. godinu, ali i pregled najnovijih trendova koji su obilježili 2014. godinu. U okviru rada posebno se ispituje uloga organizacija civilnog društva koje se ističu kao jedan od ključnih dionika i promotora medijske pismenosti u Hrvatskoj. Istraživanje je pokazalo da u Hrvatskoj koncept medijske i informacijske pismenosti nije zaživio već je riječ o dva potpuno odvojena pristupa u obrazovanju. Osim očitih prijetnji razvoju medijske pismenosti u Hrvatskoj rad identificira i ključne prednosti koje karakteriziraju hrvatski model, a za koji vjerujemo da može biti primjenjiv i na države u susjedstvu koje žele nadograditi postojeće programe medijske pismenosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb