Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 774826

Hrvatska: Nove prilike za sustavan pristup medijskoj pismenosti


Kanižaj, Igor; Car, Viktorija
Hrvatska: Nove prilike za sustavan pristup medijskoj pismenosti // Medijska pismenost – preduvjet za odgovorne medije / Car, Viktorija ; Turčilo, Lejla ; Matović, Marijana (ur.)., 2015. str. 23-41


CROSBI ID: 774826 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Hrvatska: Nove prilike za sustavan pristup medijskoj pismenosti
(Croatia: New Opportunities for a Systematic Approach Towards Media Literacy)

Autori
Kanižaj, Igor ; Car, Viktorija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Medijska pismenost – preduvjet za odgovorne medije

Urednik/ci
Car, Viktorija ; Turčilo, Lejla ; Matović, Marijana

Grad
Sarajevo

Godina
2015

Raspon stranica
23-41

ISBN
978-9958-598-63-0

Ključne riječi
medijska i informacijska pismenost ; Hrvatska ; obrazovna politika
(media and information literacy ; Croatia ; education policy)

Sažetak
Zahvaljujući međunarodnom znanstvenom projektu ANR TRANSLIT „Media and Information Literacy policies in Europe“ u kojem je sudjelovalo 29 zemalja Europe, prvi put su u Hrvatskoj istraženi modeli i politike medijskog obrazovanja, financiranje, broj i kvaliteta edukativnih programa, kapaciteti ključnih dionika te evaluacija njihovih postojećih aktivnosti, ali i brojni drugi indikatori koji se odnose na medijsku i informacijsku pismenost (engl. media and information literacy, MIL). Izvještaj je utvrdio stvarnu razinu medijske i informacijske pismenosti koja je, s obzirom na korišten metodološki okvir, usporediva sa svim ostalim državama koje su bile uključene u ovo međunarodno istraživanje. Ovaj rad donosi sažetu verziju navedenog izvještaja koji se odnosio na 2013. godinu, ali i pregled najnovijih trendova koji su obilježili 2014. godinu. U okviru rada posebno se ispituje uloga organizacija civilnog društva koje se ističu kao jedan od ključnih dionika i promotora medijske pismenosti u Hrvatskoj. Istraživanje je pokazalo da u Hrvatskoj koncept medijske i informacijske pismenosti nije zaživio već je riječ o dva potpuno odvojena pristupa u obrazovanju. Osim očitih prijetnji razvoju medijske pismenosti u Hrvatskoj rad identificira i ključne prednosti koje karakteriziraju hrvatski model, a za koji vjerujemo da može biti primjenjiv i na države u susjedstvu koje žele nadograditi postojeće programe medijske pismenosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Viktorija Car (autor)

Avatar Url Igor Kanižaj (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Kanižaj, Igor; Car, Viktorija
Hrvatska: Nove prilike za sustavan pristup medijskoj pismenosti // Medijska pismenost – preduvjet za odgovorne medije / Car, Viktorija ; Turčilo, Lejla ; Matović, Marijana (ur.)., 2015. str. 23-41
Kanižaj, I. & Car, V. (2015) Hrvatska: Nove prilike za sustavan pristup medijskoj pismenosti. U: Car, V., Turčilo, L. & Matović, M. (ur.) Medijska pismenost – preduvjet za odgovorne medije. Sarajevo, str. 23-41.
@inbook{inbook, author = {Kani\v{z}aj, Igor and Car, Viktorija}, year = {2015}, pages = {23-41}, keywords = {medijska i informacijska pismenost, Hrvatska, obrazovna politika}, isbn = {978-9958-598-63-0}, title = {Hrvatska: Nove prilike za sustavan pristup medijskoj pismenosti}, keyword = {medijska i informacijska pismenost, Hrvatska, obrazovna politika}, publisherplace = {Sarajevo} }
@inbook{inbook, author = {Kani\v{z}aj, Igor and Car, Viktorija}, year = {2015}, pages = {23-41}, keywords = {media and information literacy, Croatia, education policy}, isbn = {978-9958-598-63-0}, title = {Croatia: New Opportunities for a Systematic Approach Towards Media Literacy}, keyword = {media and information literacy, Croatia, education policy}, publisherplace = {Sarajevo} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font