Pregled bibliografske jedinice broj: 774511
Oblici pripremanja romske djece za uključivanje u primarno obrazovanje
Oblici pripremanja romske djece za uključivanje u primarno obrazovanje // 3rd scientific research symposium Curriculums of the early and compulsory education / Bouillet, Dejana ; Matijević, Milan (ur.).
Zagreb, 2009. str. 541-548 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 774511 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oblici pripremanja romske djece za uključivanje u primarno obrazovanje
(Methods in preparation of gipsy children for integration into the primary education)
Autori
Lapat, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
3rd scientific research symposium Curriculums of the early and compulsory education
/ Bouillet, Dejana ; Matijević, Milan - Zagreb, 2009, 541-548
ISBN
978-953-7210-24-3
Skup
Kurikulumi ranog odgoja i obveznog obrazovanja
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.11.2009. - 14.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Romi; primarno obrazovanje; pedagoški pluralizam; socijalna integracija
(gypsy; pre-school; primary education; pedagogical pluralism; social integration)
Sažetak
Svrha istraživanja je bila utvrditi efikasnost pedagoških oblika pripremanja romske djece za uključivanje u redovnu školu. Ovaj rad prikazuje promjene ostvarive uvođenjem «Malih romskih škola», vrtića i predškole. Problem koji se pojavljuje svake godine jest vrlo nizak uspjeh koji ostvaruju učenici Romi. Plan i program koji je propisan od strane MZOŠ- a isti je za svu djecu u školi bez obzira na predznanje, a ljubav i požrtvovnost i trud koji iskazuju učitelji ipak omogućuju romskoj djeci da savladaju program prema mogućnostima i sposobnostima svojih učenika. Istraživanje je provedeno na uzorku od 151-og učenika OŠ Kuršanec. Ispitivanjem razvijenosti jezične sposobnosti za školu, potvrđeno je da bolje rezultate ostvaruju učenici koji su bili uključeni u predškolske pedagoške oblike. Mogućnost za lakšu i bolju integraciju učenika Roma u sustav odgoja i obrazovanja jest uključivanje tih učenika u predškolske institucije. Veoma je teško iskorijeniti ove probleme, ali uvažavanjem i primjenom rezultata ovog istraživanja u svakodnevnom životu omogućavamo njihovo brže rješavanje.
Izvorni jezik
Hrvatski