Pregled bibliografske jedinice broj: 774448
Proces lateralizacije kod djece s odstupanjima u neuromotornom razvoju
Proces lateralizacije kod djece s odstupanjima u neuromotornom razvoju, 2015., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 774448 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Proces lateralizacije kod djece s odstupanjima u neuromotornom razvoju
(Lateralization in Children with Neurodevelopmental Disabilities)
Autori
Kezić, Patricija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
02.09
Godina
2015
Stranica
40
Mentor
Pinjatela, Renata
Ključne riječi
asimetrija hemisfera; odstupanje u neuromotornom razvoju; lateralizacija; preferencija ruke
(hemispheric asymmetry; neurodevelopmental disabilities; lateralization; hand preference)
Sažetak
Kod djece sa neurorazvojnim teškoćama dolazi do kasnije organizacije lateralizacije gornjih ekstremiteta. Uslijed komplikacija koje se mogu javiti u prenatalnom, perinatalnom i postnatalnom periodu života djeteta mogu se javiti odstupanja i kašnjenje u lateralizaciji u kasnijem, preškolskom dijelu života. Kroz pregled literature, uočeno je da je malo pažnje posvećeno načinu i dobi u kojoj se lateralizacija uspostavlja kod djece s neurorazvojnim teškoćama. U skladu s time, cilj ovog istraživanja bio je utvrditi razlike u lateralizaciji ruke, noge, oka i uha kod djece s neurorazvojnim teškoćama i djece urednog razvoja. Za potrebe rada korištena je skala The handedness inventory, prevedena i prilagođena. Ispitivanje je provedeno na prigodnom uzorku od 112 djece dobi od 12 do 80 mjeseci u razdoblju od svibnja 2014. do ožujka 2015. Rezultati su pokazali kako kod djeca s odstupanjima u neuromotornom razvoju kasne na pojedinim varijablama u odnosu na djecu urednog razvoja. Dobiveni rezultati ukazuju na činjenicu kasnije lateralizacije hemisfera kod djece s odstupanjima u neuromotornom razvoju za preferenciju ruke tijekom aktivnosti manipulacije predmetima, jela, gesti, te u razvoju dominacije noge, oka i uha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Renata Pinjatela
(mentor)