Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 774062

ŽIVOTNI CILJEVI I DOBROBIT UČITELJA: POSREDUJUĆA ULOGA TEMELJNIH PSIHOLOŠKIH POTREBA I ZANESENOSTI


Olčar, Diana
ŽIVOTNI CILJEVI I DOBROBIT UČITELJA: POSREDUJUĆA ULOGA TEMELJNIH PSIHOLOŠKIH POTREBA I ZANESENOSTI, 2015., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 774062 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
ŽIVOTNI CILJEVI I DOBROBIT UČITELJA: POSREDUJUĆA ULOGA TEMELJNIH PSIHOLOŠKIH POTREBA I ZANESENOSTI
(TEACHERS’ LIFE GOALS AND WELL-BEING: MEDIATING ROLE OF BASIC PSYCHOLOGICAL NEEDS AND FLOW)

Autori
Olčar, Diana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
22.05

Godina
2015

Stranica
154

Mentor
Rijavec, Majda

Ključne riječi
dobrobit; nedobrobit; temeljne psihološke potrebe; zanesenost; životni ciljevi
(basic psychological needs; flow; ill-being; life goals; teachers; well-being)

Sažetak
Ciljevi ovog istraživanja bili su ispitati učestalost doživljaja zanesenosti kod učitelja razredne nastave i vrste aktivnosti koje izazivaju zanesenost te ulogu temeljnih psiholoških potreba i zanesenosti u odnosu između životnih ciljeva i dobrobiti učitelja. Kao teorijski okvir za rad korištena je teorija samoodređenja (SDT) i koncept zanesenosti. U istraživanju je sudjelovalo 480 učiteljica razredne nastave iz različitih dijelova Republike Hrvatske koje su u prosjeku su imale 17 godina radnog staža. Rezultati ovog istraživanja pokazali su da učiteljice razredne nastave u Hrvatskoj često doživljavaju zanesenost u poslu i to najčešće tijekom održavanja i pripreme nastave. Nadalje, pokazalo se da su intrinzični ciljevi pozitivno povezani s dobrobiti, no nisu povezani s nedobrobiti učitelja te da su ekstrinzični ciljevi pozitivno povezani s nedobrobiti, no nisu povezani s dobrobiti učitelja. Takvi su rezultati u skladu s očekivanjima i sugeriraju da učiteljice, koje visoko vrednuju osobni razvoj, zajednicu, bliske odnose i fizičko zdravlje, imaju veću dobrobit od onih koje nisu usmjerene na takve ciljeve, dok učiteljice koje visoko vrednuju bogatstvo, status i izgled imaju veću nedobrobit od onih koje visoko ne vrednuju takve ciljeve. Rezultati medijacijske analize provedene bootstraping metodom pokazali su da su temeljne psihološke potrebe i zanesenost djelomični medijatori između intrinzičnih životnih ciljeva i dobrobiti/ nedobrobiti. Zatim, pokazalo se da temeljne psihološke potrebe i zanesenost nisu medijatori između ekstrinzičnih životnih ciljeva i dobrobiti/ nedobrobiti. Rezultati su većinom u skladu s očekivanjima. Neobično, pokazalo se da su intrinzični ciljevi pozitivno povezani s nedobrobiti nakon isključenja varijance zadovoljenja temeljnih psiholoških potreba i zanesenosti. Hijerarhijske regresijske analize pokazale su da je intrinzični cilj „bliski odnosi“ značajan pozitivan prediktor nedobrobiti. Mogući uzrok takvih rezultata, koji se kose s teorijom, su nerealna očekivanja učiteljica u vezi tog cilja. Teorijski doprinos rada leži u objašnjavanju veze između SDT teorije i koncepta zanesenosti te objašnjavanju njihovih specifičnosti na uzorku hrvatskih učiteljica razredne nastave. Praktični doprinos ovoga rada leži u razumijevanju faktora koji doprinose dobrobiti učitelja te na taj način mogućnosti kreiranja učiteljskog posla tako da se postigne veća dobrobit učitelja i učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Majda Rijavec (mentor)

Avatar Url Diana Olčar (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Olčar, Diana
ŽIVOTNI CILJEVI I DOBROBIT UČITELJA: POSREDUJUĆA ULOGA TEMELJNIH PSIHOLOŠKIH POTREBA I ZANESENOSTI, 2015., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb
Olčar, D. (2015) 'ŽIVOTNI CILJEVI I DOBROBIT UČITELJA: POSREDUJUĆA ULOGA TEMELJNIH PSIHOLOŠKIH POTREBA I ZANESENOSTI', doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ol\v{c}ar, Diana}, year = {2015}, pages = {154}, keywords = {dobrobit, nedobrobit, temeljne psiholo\v{s}ke potrebe, zanesenost, \v{z}ivotni ciljevi}, title = {\v{Z}IVOTNI CILJEVI I DOBROBIT U\v{C}ITELJA: POSREDUJU\'{C}A ULOGA TEMELJNIH PSIHOLO\v{S}KIH POTREBA I ZANESENOSTI}, keyword = {dobrobit, nedobrobit, temeljne psiholo\v{s}ke potrebe, zanesenost, \v{z}ivotni ciljevi}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ol\v{c}ar, Diana}, year = {2015}, pages = {154}, keywords = {basic psychological needs, flow, ill-being, life goals, teachers, well-being}, title = {TEACHERS’ LIFE GOALS AND WELL-BEING: MEDIATING ROLE OF BASIC PSYCHOLOGICAL NEEDS AND FLOW}, keyword = {basic psychological needs, flow, ill-being, life goals, teachers, well-being}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font