Pregled bibliografske jedinice broj: 773911
Tko se smije (u) Čehovljevim komedijama
Tko se smije (u) Čehovljevim komedijama // Književna revija, 1/2011. - Komedija – zapostavljeni žanr? / Trojan, Ivan (ur.).
Osijek: Ogranak Matice Hrvatske Osijek, 2011. str. 161-191 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 773911 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tko se smije (u) Čehovljevim komedijama
(Who Laughs in Chekhovs Comedies)
Autori
Biskupović, Alen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Književna revija, 1/2011. - Komedija – zapostavljeni žanr?
/ Trojan, Ivan - Osijek : Ogranak Matice Hrvatske Osijek, 2011, 161-191
Skup
Komedija – zapostavljeni žanr?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 03.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Čehov ; Stanislavski ; Galeb ; Ujak Vanja ; Tri sestre ; Višnjik ; komedija ; kritika društva
(Chekhov ; Seagull ; Uncle Vanya ; Three Sisters ; Cherry Orchard ; comedy ; Society Criticism)
Sažetak
Stav prema stvarnosti u Čehovljevim dramama povod je trajnom sukobu teoretičara, redatelja, glumaca pa i same publike. Dok jedni njegove drame karakteriziraju kao pesimistične/tragedije, drugi ih vide kao optimistične/komedije, a treći smatraju da je Čehov pisao bez posebnog stava, jednostavno opisujući svijet oko sebe. Međutim, sam Čehov tvrdi da su njegove drame komedije i to optimistične, što naglašava u pismu Aleksanderu Tikhonovu 1902.: Kažeš mi da ljudi plaču na moje drame, ali to nije razlog zašto sam ih napisao. Stanislavski je moje likove učinio plačljivcima, a sve što sam ja želio je poručiti im koliko su im životi turobni i loši, što je tu za plakati? Kada ljudi to shvate stvoriti će drugačiji i bolji život za sebe. Rad će na primjerima Čehovljeve četiri najistaknutije drame (Galeb, Ujak Vanja, Tri sestre i Višnjik) pokazati kako je Čehov pisao komedije koje imaju kritički stav prema društvu, autorov neutralan stav prema likovima, pozitivan prema realnosti te pomoću analize navedenih djela i primjera komičnih likova ili situacija razlučiti tko se trebao (u) njegovim djelima „smijati“ i zašto.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti)