Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 773778

Kognitivne sposobnosti i socioekonomski status kao prediktori vještina čitanja i pisanja u ranoj školskoj dobi


Brković, Irma; Strnad-Jerbić, Silva; Dujić, Natalia; Kovač, Diana; Maljković, Marija; Keresteš, Gordana; Hjelmquist, Erland; Tjus, Tomas
Kognitivne sposobnosti i socioekonomski status kao prediktori vještina čitanja i pisanja u ranoj školskoj dobi // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 123-123 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 773778 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kognitivne sposobnosti i socioekonomski status kao prediktori vještina čitanja i pisanja u ranoj školskoj dobi
(Cognitive abilities and socioeconomic status as predictors of reading and writing skills in early school age)

Autori
Brković, Irma ; Strnad-Jerbić, Silva ; Dujić, Natalia ; Kovač, Diana ; Maljković, Marija ; Keresteš, Gordana ; Hjelmquist, Erland ; Tjus, Tomas

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 123-123

Skup
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.04.2015. - 18.04.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
kognitivne sposobnosti; vještine čitanja; vještine pisanja
(cognitive abilities; reading skills; writing skills)

Sažetak
U literaturi se susrećemo s kontradiktornim kako teorijskim razmatranjima, tako i empirijskim nalazima o odnosu kognitivnih sposobnosti s jedne te vještina usmenog i pisanog jezika s druge strane. U ovom istraživanju ispitali smo neverbalne sposobnosti te vještine čitanja i pisanja 124 učenika drugih i 106 učenika trećih razreda osnovne škole. Primijenili smo Naglierijev neverbalni test sposobnosti (NNAT), koji je kratka, kulturalno neovisna mjera opće inteligencije, čiji rezultat je visoko zasićen g- faktorom. Vještine čitanja i pisanja ispitane su testovima Nizovi riječi, Diktat i Razumijevanja čitanja. Hijerarhijskim regresijskim analizama ispitana je prediktivnost obrazovanja oba roditelja i kognitivnih sposobnosti za mjere čitanja i pisanja, uz kontrolu spola djeteta. U drugim razredima se pokazalo da su obrazovanje očeva i kognitivne sposobnosti značajni prediktori rezultata na testu Razumijevanje čitanja. U trećim razredima su se kognitivne sposobnosti također pokazale kao značajan prediktor rezultata u testu Razumijevanje čitanja. Majčino obrazovanje nije se pokazalo značajnim prediktorom vještina čitanja i pisanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Gordana Keresteš (autor)

Avatar Url Irma Brković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Brković, Irma; Strnad-Jerbić, Silva; Dujić, Natalia; Kovač, Diana; Maljković, Marija; Keresteš, Gordana; Hjelmquist, Erland; Tjus, Tomas
Kognitivne sposobnosti i socioekonomski status kao prediktori vještina čitanja i pisanja u ranoj školskoj dobi // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 123-123 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Brković, I., Strnad-Jerbić, S., Dujić, N., Kovač, D., Maljković, M., Keresteš, G., Hjelmquist, E. & Tjus, T. (2015) Kognitivne sposobnosti i socioekonomski status kao prediktori vještina čitanja i pisanja u ranoj školskoj dobi. U: Zarevski, P., Jurin, T. & Modić Stanke, K. (ur.)22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja.
@article{article, author = {Brkovi\'{c}, Irma and Strnad-Jerbi\'{c}, Silva and Duji\'{c}, Natalia and Kova\v{c}, Diana and Maljkovi\'{c}, Marija and Kereste\v{s}, Gordana and Hjelmquist, Erland and Tjus, Tomas}, year = {2015}, pages = {123-123}, keywords = {kognitivne sposobnosti, vje\v{s}tine \v{c}itanja, vje\v{s}tine pisanja}, title = {Kognitivne sposobnosti i socioekonomski status kao prediktori vje\v{s}tina \v{c}itanja i pisanja u ranoj \v{s}kolskoj dobi}, keyword = {kognitivne sposobnosti, vje\v{s}tine \v{c}itanja, vje\v{s}tine pisanja}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Brkovi\'{c}, Irma and Strnad-Jerbi\'{c}, Silva and Duji\'{c}, Natalia and Kova\v{c}, Diana and Maljkovi\'{c}, Marija and Kereste\v{s}, Gordana and Hjelmquist, Erland and Tjus, Tomas}, year = {2015}, pages = {123-123}, keywords = {cognitive abilities, reading skills, writing skills}, title = {Cognitive abilities and socioeconomic status as predictors of reading and writing skills in early school age}, keyword = {cognitive abilities, reading skills, writing skills}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font