Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 773679

Vrednovanje sustava e-učenja za učenike osnovnog obrazovanja


Tomaš, Suzana
Vrednovanje sustava e-učenja za učenike osnovnog obrazovanja, 2015., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 773679 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vrednovanje sustava e-učenja za učenike osnovnog obrazovanja
(The evaluation of e-learning system for pupils in the primary education)

Autori
Tomaš, Suzana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
06.07

Godina
2015

Stranica
254

Mentor
Prof.dr.sc. Renata Marinković

Ključne riječi
oblikovanje nastavnih sadržaja ; modeli oblikovanja nastavnih sadržaja ; sustavi e-učenja ; Moodle ; xTEx-Sys ; vrednovanje sustava e-učenja ; osnovno obrazovanje
(Instructional design ; instructional design models ; E-learning ; Moodle ; xTEx-Sys ; evaluation of e-learning systems ; evaluation instructional design ; primary education)

Sažetak
U radu se ističe značajan utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije na društvo, kulturu te obrazovanje na svim razinama. Ovakva stvarnost implicira i potrebu za povećanom primjenom računala u nastavi, učenju, poučavanju i testiranju znanja učenika. Slijedom ovoga, razvoj i uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije, uz primjenu pedagogijskih načela, omogućili su nastanak obrazovne paradigme - e-učenja. E-učenje se implementira u sustavima e-učenja. Dobro oblikovan i primijenjen nastavni sadržaj pruža mogućnosti kako on-line tako i hibridnog scenarija učenja, poučavanja i testiranja znanja učenika. Ovakav prošireni pedagogijski koncept, kojeg donosi e-učenje, mijenja ulogu nastavnika/učitelja, učenika, ali i roditelja. Cilj istraživanja u ovoj disertaciji je postavljanje i prototipno testiranje modela Vrednovanje oblikovanih nastavnih sadržaja (EvoID) u sustavima Moodle i xTEx-Sys. Model EvoID temeljen je na načelima interdisciplinarnog pristupa ostvarenoga računalnom tehnologijom i tehnologijom oblikovanja nastave. Modelom su utvrđeni i testirani kriteriji i potkriteriji za oblikovanje i vrednovanje nastavnih sadržaja u spomenutim sustavima e-učenja za učenike osnovnog obrazovanja. Osim toga, u istraživanju se primijenio upitnik u funkciji vrednovanja oblikovanih nastavnih sadržaja u sustavima e- učenja. Upitnikom su vanjski vrednovatelji, njih 41, vrednovali oblikovane nastave sadržaje u sustavima Moodle i xTex-Sys. Rezultati vrednovanja oblikovanih nastavnih sadržaja ukazali su na postojanje „dobro“ oblikovanih nastavnih sadržaja u sustavima Moodle i xTEx- Sys, a nakon revidiranja nastavnih sadržaja realizirana je implementacija istih. Faza implementacije nastavnih sadržaja realizirala se u eksperimentu s jednom skupinom u trajanju od četiri mjeseca s devedeset i tri učenika od prvog do četvrtog razreda osnovne škole. Rezultati cijelog istraživanja ukazali su na to da su predloženi kriteriji i potkriteriji za oblikovanje nastavnih sadržaja po modelu EvoID u sustavima e-učenja ovisni o okruženju diseminacije i o krajnjim korisnicima nastavnih sadržaja. S obzirom na implementaciju nastavnih sadržaja u sustavima e-učenja, a primjenom modela EvoID rezultati istraživanja ukazuju da samo „dobri“ nastavni sadržaji mogu poboljšati proces učenja, poučavanja i testiranja znanja učenika u sustavima e-učenja. Zaključujemo da model EvoID omogućava oblikovanje, diseminaciju, implementaciju i vrednovanje nastavnih sadržaja za odabrano područno znanje u ciljanim sustavima e-učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Suzana Tomaš (autor)

Avatar Url Renata Marinković (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

darhiv.ffzg.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Tomaš, Suzana
Vrednovanje sustava e-učenja za učenike osnovnog obrazovanja, 2015., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Tomaš, S. (2015) 'Vrednovanje sustava e-učenja za učenike osnovnog obrazovanja', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Toma\v{s}, Suzana}, year = {2015}, pages = {254}, keywords = {oblikovanje nastavnih sadr\v{z}aja, modeli oblikovanja nastavnih sadr\v{z}aja, sustavi e-u\v{c}enja, Moodle, xTEx-Sys, vrednovanje sustava e-u\v{c}enja, osnovno obrazovanje}, title = {Vrednovanje sustava e-u\v{c}enja za u\v{c}enike osnovnog obrazovanja}, keyword = {oblikovanje nastavnih sadr\v{z}aja, modeli oblikovanja nastavnih sadr\v{z}aja, sustavi e-u\v{c}enja, Moodle, xTEx-Sys, vrednovanje sustava e-u\v{c}enja, osnovno obrazovanje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Toma\v{s}, Suzana}, year = {2015}, pages = {254}, keywords = {Instructional design, instructional design models, E-learning, Moodle, xTEx-Sys, evaluation of e-learning systems, evaluation instructional design, primary education}, title = {The evaluation of e-learning system for pupils in the primary education}, keyword = {Instructional design, instructional design models, E-learning, Moodle, xTEx-Sys, evaluation of e-learning systems, evaluation instructional design, primary education}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font