Pregled bibliografske jedinice broj: 773679
Vrednovanje sustava e-učenja za učenike osnovnog obrazovanja
Vrednovanje sustava e-učenja za učenike osnovnog obrazovanja, 2015., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 773679 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrednovanje sustava e-učenja za učenike osnovnog
obrazovanja
(The evaluation of e-learning system for pupils in
the primary education)
Autori
Tomaš, Suzana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
06.07
Godina
2015
Stranica
254
Mentor
Prof.dr.sc. Renata Marinković
Ključne riječi
oblikovanje nastavnih sadržaja ; modeli oblikovanja nastavnih sadržaja ; sustavi e-učenja ; Moodle ; xTEx-Sys ; vrednovanje sustava e-učenja ; osnovno obrazovanje
(Instructional design ; instructional design models ; E-learning ; Moodle ; xTEx-Sys ; evaluation of e-learning systems ; evaluation instructional design ; primary education)
Sažetak
U radu se ističe značajan utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije na društvo, kulturu te obrazovanje na svim razinama. Ovakva stvarnost implicira i potrebu za povećanom primjenom računala u nastavi, učenju, poučavanju i testiranju znanja učenika. Slijedom ovoga, razvoj i uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije, uz primjenu pedagogijskih načela, omogućili su nastanak obrazovne paradigme - e-učenja. E-učenje se implementira u sustavima e-učenja. Dobro oblikovan i primijenjen nastavni sadržaj pruža mogućnosti kako on-line tako i hibridnog scenarija učenja, poučavanja i testiranja znanja učenika. Ovakav prošireni pedagogijski koncept, kojeg donosi e-učenje, mijenja ulogu nastavnika/učitelja, učenika, ali i roditelja. Cilj istraživanja u ovoj disertaciji je postavljanje i prototipno testiranje modela Vrednovanje oblikovanih nastavnih sadržaja (EvoID) u sustavima Moodle i xTEx-Sys. Model EvoID temeljen je na načelima interdisciplinarnog pristupa ostvarenoga računalnom tehnologijom i tehnologijom oblikovanja nastave. Modelom su utvrđeni i testirani kriteriji i potkriteriji za oblikovanje i vrednovanje nastavnih sadržaja u spomenutim sustavima e-učenja za učenike osnovnog obrazovanja. Osim toga, u istraživanju se primijenio upitnik u funkciji vrednovanja oblikovanih nastavnih sadržaja u sustavima e- učenja. Upitnikom su vanjski vrednovatelji, njih 41, vrednovali oblikovane nastave sadržaje u sustavima Moodle i xTex-Sys. Rezultati vrednovanja oblikovanih nastavnih sadržaja ukazali su na postojanje „dobro“ oblikovanih nastavnih sadržaja u sustavima Moodle i xTEx- Sys, a nakon revidiranja nastavnih sadržaja realizirana je implementacija istih. Faza implementacije nastavnih sadržaja realizirala se u eksperimentu s jednom skupinom u trajanju od četiri mjeseca s devedeset i tri učenika od prvog do četvrtog razreda osnovne škole. Rezultati cijelog istraživanja ukazali su na to da su predloženi kriteriji i potkriteriji za oblikovanje nastavnih sadržaja po modelu EvoID u sustavima e-učenja ovisni o okruženju diseminacije i o krajnjim korisnicima nastavnih sadržaja. S obzirom na implementaciju nastavnih sadržaja u sustavima e-učenja, a primjenom modela EvoID rezultati istraživanja ukazuju da samo „dobri“ nastavni sadržaji mogu poboljšati proces učenja, poučavanja i testiranja znanja učenika u sustavima e-učenja. Zaključujemo da model EvoID omogućava oblikovanje, diseminaciju, implementaciju i vrednovanje nastavnih sadržaja za odabrano područno znanje u ciljanim sustavima e-učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu