Pregled bibliografske jedinice broj: 773439
Tretman djece s teškoćama u učenju u Poliklinici za zaštitu djece grada Zagreba
Tretman djece s teškoćama u učenju u Poliklinici za zaštitu djece grada Zagreba // Knjiga sažetaka ''Kako obrazovanju dodati boju? Uloga i izazovi za psihologe / Pavlin-Bernardić, N. ; Jokić, B. ; Lopižić, J. ; Putarek, V.: Vlahović-Štetić, V. (ur.).
Rovinj, Hrvatska, 2014. str. 288-288 (poster, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 773439 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tretman djece s teškoćama u učenju u Poliklinici za zaštitu djece grada Zagreba
(The treatment of children with learning disabilities in the Child Protection Center of Zagreb)
Autori
Vinšćak, Maks ; Buljan Flander, Gordana ; Selak Bagarić, Ella
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka ''Kako obrazovanju dodati boju? Uloga i izazovi za psihologe
/ Pavlin-Bernardić, N. ; Jokić, B. ; Lopižić, J. ; Putarek, V.: Vlahović-Štetić, V. - , 2014, 288-288
ISBN
978-953-55079-4-9
Skup
22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa ''Kako obrazovanju dodati boju? Uloga i izazovi za psihologe
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
teškoće u učenju; multidisciplinarna timska obrada; specifični poremećaji sposobnosti za učenje
(learning difficulties; multidisciplinary team approach; specific learning difficulties)
Sažetak
Specifične teškoće u učenju se definiraju kao poremećaj jednog ili više temeljnih psiholoških procesa koji su uključeni u razumijevanje ili korištenje usmenog ili pismenog jezika, koji se manifestira u poteškoćama u sposobnosti slušanja, govorenja, čitanja, pisanja ili računanja. Istraživanja pokazuju kako su smetnje u učenju čest problem među djecom te da 5-10% djece ima teškoće u učenju, pri čemu su dvije trećine dječaci, a najčešća teškoća u učenju je disleksija. Poliklinika za zaštitu djece grada Zagreba, uz pružanje pomoći djeci s različitim traumatskim iskustvima, provodi dijagnostički i tretmanski rad s djecom s problemima u učenju i s ADHD sindromom. U proteklih 10 godina je u Poliklinici obrađeno ukupno 346 djece upućenih zbog smetnji u učenju kao osnovnim razlogom dolaska. Kod 34, 7% njih su dijagnosticirane teškoće u učenju dok je kod preostale djece dijagnosticiran ADHD (13, 8% djece) te emocionalni poremećaj (12, 1% djece). Ovi podaci pokazuju kako su tek kod nešto više od trećine djece koja su uključena zbog sumnje na smetnje u učenju doista i dijagnosticirane teškoće u učenju. Od cjelokupne populacije djece koja je obrađena u Poliklinici u navedenom periodu, kod 4% djece je dijagnosticiran specifični poremećaj razvoja sposobnosti za školovanje. Na uzorku od 167 djece kojima su teškoće učenja primarna dijagnoza, provedena je daljnja analiza koja pokazuje koje su vrste obrade i tremani kod njih provedeni. Ukupno 83, 7% djece bilo je uključeno u multidisciplinarnu timsku obradu koja je uključivala obrade psihijatra (60, 5% slučajeva), psihologa (90, 4% slučajeva), defektologa (90, 4% slučajeva), socijalnog radnika (21% slučajeva), pedijatra (41% slučajeva). Nakon multidisciplinarne obrade, djeca su najčešće bila uključena u defektološki tretman (31, 3%), defektološko praćenje (21, 1%) i psihološki tretman (29, 3%) i psihološko praćenje (13, 3%). U ovom radu biti će prikazan i opis tretmana u kojima su djeca sa teškoćama u učenju uključena u Poliklinici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija