Pregled bibliografske jedinice broj: 773433
Uloga podržavajuće školske klime u prevenciji elektroničkog nasilja
Uloga podržavajuće školske klime u prevenciji elektroničkog nasilja // Knjiga sažetaka ''Kako obrazovanju dodati boju? Uloga i izazovi za psihologe'' / Pavlin-Bernardić, N. ; Jokić, B. ; Lopižić, J. ; Putarek, V. ; Vlahović-Štetić, V. (ur.).
Rovinj, Hrvatska, 2014. str. 82-82 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 773433 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga podržavajuće školske klime u prevenciji elektroničkog nasilja
(The role of supportive school climate in the prevention of cyberbullying)
Autori
Selak Bagarić, Ella ; Buljan Flander, Gordana ; Hrpka, Hana ; Tomić, Jelena ; Bilić, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka ''Kako obrazovanju dodati boju? Uloga i izazovi za psihologe''
/ Pavlin-Bernardić, N. ; Jokić, B. ; Lopižić, J. ; Putarek, V. ; Vlahović-Štetić, V. - , 2014, 82-82
ISBN
978-953-55079-4-9
Skup
22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa ''Kako obrazovanju dodati boju? Uloga i izazovi za psihologe''
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
elektroničko nasilje; školska klima; vršnjaci; prevencija
(cyberbullying; school climate; peers; prevention)
Sažetak
Cyberbullying podrazumijeva ponašanja koja se odvijaju putem elektroničkih ili digitalnih medija od strane pojedinaca ili grupa koji ponavljano komuniciraju na hostilan ili agresivan način, a namjera počinitelja je prijetnja, nanošenje štete, poniženje, izazivanje straha i osjećaja bespomoćnosti kod osobe koja nasilje doživljava. Većina dosad provedenih istraživanja potvrđuje kako je ključni korak pri iskustvu elektroničkog nasilja povjeriti se nekome. Mladi su skloniji vjerovati kako će im pomoći povjeravanje vršnjacima jer se često plaše gubitka privilegija koje bi donijelo uključivanje roditelja u rješavanje problema (poput korištenja Interneta). Također, očekuju općenito nerazumijevanje od strane odraslih te nemogućnost da im pomognu jer ne znaju dovoljno od cyber prostoru. Sistemi mladih cyber- mentora, educiranih pružiti emocionalnu podršku djeci koja su izložena elektroničkom nasilju pozitivno su evaluirani od strane adolescenata, a neki nalazi pokazuju kako vršnjaci pomagači u školama igraju ulogu u prevenciji elektroničkog nasilja, stvarajući svijest o vršnjačkom nasilju u školi, razvijajući vještine vođenja među učenicima, uspostavljajući intervencije pri prisutnosti nasilničkog ponašanja i inicijative povezivanja djece u školskoj zajedinici te potičući učenike da se ponašaju proaktivno kao pomagači. S druge strane, kada je škola prepoznata kao podržavajuća, učenici su skloniji tražiti pomoć kada se događa nasilje nad djecom, a kada školsko osoblje stvara podržavajuću klimu, učenici se više uključuju i u prevenciju. Projekt Hrabri čuvari, osmišljen kao pilot projekt i proveden u školskoj godini 2013/14 usmjeren je na osnaživanje djece i škole kao zajednice u prevenciji elektroničkog nasilja među djecom. U ovom radu prikazat će se njegova implementacija u 23 osnovne škole u Zagrebu u kojemu su sudjelovala 184 učenika i 30 stručnih suradnika te rezultati i evaluacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA