Pregled bibliografske jedinice broj: 773421
Iskustva elektroničkog nasilja kod djece u Hrvatskoj
Iskustva elektroničkog nasilja kod djece u Hrvatskoj // Knjiga sažetaka ''Kako obrazovanju dodati boju? Uloga i izazovi za psihologe'' / Pavlin-Bernardić, N. ; Jokić, B. ; Lopižić, J. ; Putarek, V.: Vlahović-Štetić, V. (ur.).
Rovinj, Hrvatska, 2014. str. 78-78 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 773421 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Iskustva elektroničkog nasilja kod djece u Hrvatskoj
(The experience of cyberbullying among children in Croatia)
Autori
Selak Bagarić, Ella ; Buljan Flander, Gordana ; Hrpka, Hana ; Tomić, Jelena ; Bilić, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka ''Kako obrazovanju dodati boju? Uloga i izazovi za psihologe''
/ Pavlin-Bernardić, N. ; Jokić, B. ; Lopižić, J. ; Putarek, V.: Vlahović-Štetić, V. - , 2014, 78-78
ISBN
978-953-55079-4-9
Skup
22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa ''Kako obrazovanju dodati boju? Uloga i izazovi za psihologe''
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
elektroničko nasilje; djeca; iskustva
(byberbullying; children; experiences)
Sažetak
U modernom svijetu život djece isprepleten je s Internetom ; on je platforma za socijalne interakcije, socijalno učenje i brojne psihosocijalne i edukacijske dobrobiti. Facebook je jedna od najvećih i najpopularnijih društvenih mreža na svijetu, no relativno je malo provedenih znanstvenih istraživanja koja ispituju ovaj fenomen kroz perspektivu elektroničkog nasilja ili cyberbullyinga kao jednog od negativnih ishoda njegovog korištenja. Posljedice elektroničkog nasilja su za djecu koja čine nasilje i za djecu koja ga doživljavaju prisutne i nakon što se odjave sa svojih profila. Za razliku od nasilja među vršnjacima ''licem u lice'', cyberbullying ima snažnije posljedice jer se radi o pisanoj riječi koja ostaje na internetu, dostupna je velikom broju djece istovremeno, brže se prenosi od djeteta do djeteta, a sam počinitelj pritom može ostati anoniman. Hrabri telefon i Poliklinika za zaštitu djece grada Zagreba su u 2013. godini proveli istraživanje o iskustvima i ponašanjima djece na društvenoj mreži Facebook i Internetu općenito te o povezanosti tih iskustava s njihovim osobnim i psihološkim karakteristikama, navikama sigurnog korištenja Interneta i drugim karakteristikama. Rezultati pokazuju kako 93% ispitane djece ima otvoren Facebook profil, 68% djece je otvorilo FB profil prije navršene 13 godine života, 47% djece posjećuje Facebook za vrijeme nastave, 84% djce ima pristup Internetu na mobitelu te da djeca koja provode na Facebooku 3 ili više sata dnevno imaju niži školski uspjeh od djece koja na Facebooku provode manje od pola sata dnevno, imaju narušeniju sliku o sebi i iskazuju veći broj emocionalnih i ponašajnih teškoća. Također, djeca koja su u većoj mjeri uključena u nasilje putem Facebooka imaju niži školski uspjeh od svoih vršnjaka. U ovom radu prikazat ćemo rezultate našeg istraživanja, ali i specifičnosti nasilja putem društvenih mreža te njegove posljedice po psihosocijalnu dobrobit djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA