Pregled bibliografske jedinice broj: 772518
Rana intervencija u kontekstu institucijskog predškolskog odgoja: potencijali i prepreke
Rana intervencija u kontekstu institucijskog predškolskog odgoja: potencijali i prepreke // 4. hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu
Sveti Martin na Muri, Hrvatska, 2015. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 772518 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rana intervencija u kontekstu institucijskog predškolskog odgoja: potencijali i prepreke
(Early intervention in preschool education institutions: potentials and barriers)
Autori
Romstein, Ksenija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
4. hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu
Mjesto i datum
Sveti Martin na Muri, Hrvatska, 01.10.2015. - 03.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
rana intervencija; predškolski odgoj; podijeljena odgovornost; socijalna i individualna perspektiva
(early intervention; preschool education; divided responsibility; social and individual perspective)
Sažetak
Izvanobiteljsko podržavanje i poticanje ranog razvoja u RH dominantno je vezano uz dječje vrtiće. Ovaj institucijski kontekst se u literaturi često tumači kao nadopuna obiteljskog života zatim kao podrška obiteljskoj dinamici te kao mjesto poticanja i podržavanja ranog razvoja djece. Takav pristup je komplementaran s pedagoškim konceptom razvojne primjerenosti u čijem središtu se nalaze potrebe djece i obitelji. No, vidljivo je postojanje konfuzije, oprečnosti i neujednačenosti/nekoordiniranosti u zakonskim odredbama, katkad i unutar istog zakona. Sveprisutan Argumentum ad baculum, tj. penološke mjere u slučaju nepridržavanja zakonskih odredbi mahom su usmjerene na odgojitelje, pedagoge, rehabilitate koji, zapravo, nemaju moć donošenja odluka i/ili mijenjanja socijalnih donosa, dok se o odgovornosti donositelja propisa ne govori. S obzirom na to da dječji vrtići mogu djeci s teškoćama u razvoju pružiti pozitivna inkluzivna iskustva, pretpostavka je da su to ujedno i socijalni konteksti kojima se rana intervencija treba provoditi u okvirima temeljne programske orijentacije. Drugim riječima, rana intervencija, uključujući aktivnosti prevencije, treba biti dio kurikuluma ranog odgoja na mikro-, mezo- i makro razini. Osim što je to razvojno primjereno te socijalno poželjno i odgovorno, konstrukcija kurikulumskog područja rane intervencije u predškolskom odgoju predstavlja fumckionalnu orijentiranost inkluziji i posebice, financiranju, što je danas postalo iznimno velik problem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ksenija Romstein
(autor)