Pregled bibliografske jedinice broj: 772517
Opremljenost sobe dnevnog boravka za simboličku igru u odnosu na kronološku dob djece
Opremljenost sobe dnevnog boravka za simboličku igru u odnosu na kronološku dob djece // "Dijete, igra, stvaralaštvo" : zbornik stručnih radova i iskustava iz odgojno-obrazovne prakse / Mendeš, Branimir (ur.).
Split : Zagreb: Filozofski fakultet ; Savez društava, 2016. str. 149-156 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 772517 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Opremljenost sobe dnevnog boravka za simboličku igru u odnosu na kronološku dob djece
(Classroom accessories for symbolic play in accordance to children’s age)
Autori
Romstein, Ksenija ; Borovac, Tijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
"Dijete, igra, stvaralaštvo" : zbornik stručnih radova i iskustava iz odgojno-obrazovne prakse
/ Mendeš, Branimir - Split : Zagreb : Filozofski fakultet ; Savez društava, 2016, 149-156
ISBN
9789537395988
Skup
Konferencija "Dijete, igra, stvaralaštvo"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 24.09.2015. - 25.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
materijali ; odgojitelj ; odgojna skupina ; razvojna primjerenost
(classroom ; materials ; play ; preschool teacher ; developmentally appropriateness)
Sažetak
Polazeći od pretpostavke da pedagoško okruženje utječe na aktivnost djece te da je igra dominantna aktivnost u predškolskom periodu, željelo se saznati više o opremljenosti odgojnih skupina za simboličku igru u odnosu na kronološku dob djece. U tu svrhu načinjena je i primijenjena Skala za procjenu okruženja i interakcije (Cronbachova alfa .93). Deskriptivnom statističkom obradom nađeno je kako opremljenost materijalima za simboličku igru opada u odnosu na kronološku dob djece. Odnosno, što su djeca starija, manje im je dostupno materijala i predmeta za iznošenje simboličke igre. Nadalje, mlađim odgojnim skupinama prevladavaju materijali i igračke za igru doma, u srednjim odgojnim skupinama najčešće se mogu naći rekviziti za igranje zanimanja/zanata, dok u heterogenim odgojnim skupinama prevladavaju rekviziti za spolno specifične uloge i predmeti s različitim razinama denotativnih funkcija. Dobiveni rezultati imaju dvije vrijednosti: oni su pragmatični jer mogu poslužiti kao osnova za propitivanje stvarnih, institucijskih uvjeta u kojima se igra odvija, odnosno razvojne vrijednosti materijala koji se djeci nude te mogu poslužiti kao temelj daljnjim istraživanjima igre u aspektima odgojiteljeve implicitne pedagogije, programske strukture ili strukture odgojne skupine (broja djece, uključenosti djece s teškoćama u razvoju i dr.).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek