Pregled bibliografske jedinice broj: 772403
Istraživanje stavova studenata o metodama poučavanja na visokim učilištima u cilju razvoja poduzetničke kompetencije
Istraživanje stavova studenata o metodama poučavanja na visokim učilištima u cilju razvoja poduzetničke kompetencije // Obrazovanje za poduzetništvo, 2 (2012), 1; 179-188 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 772403 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje stavova studenata o metodama poučavanja na visokim učilištima u cilju razvoja poduzetničke kompetencije
(Students' attitudes towards teaching methods at higher education institutions aiming to develop entrepreneurial competences)
Autori
Cigan, Vesna ; Šlogar, Helena
Izvornik
Obrazovanje za poduzetništvo (1849-7845) 2
(2012), 1;
179-188
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
stavovi studenata ; interaktivna nastava ; aktivne metode poučavanja ; ekstrinzična i intrinzična motivacija
(students' attitudes ; interactive teaching ; active teaching methods ; extrinsic and intrinsic motivation)
Sažetak
U članku je prikazano istraživanje stavova studenata prema trima odabranim metodama poučavanja u nastavi Menadžmenta i Engleskog jezika na visokim učilištima u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno na uzorku od 857 ispitanika. Cilj ovog istraživanja je prikazati postoji li povezanost stavova studenata prema odabranim metodama poučavanja s pokazateljima motiviranosti studenata za učenje, te koja se od predloženih metoda prema preferencijama studenata pokazala posebno značajnom. Uvodno se raspravlja o važnosti motivacije studenta te njegovom aktivnom sudjelovanju u nastavnom procesu. Zatim se prikazuju suvremene metode poučavanja, (na pr. istraživačka nastava) koje predstavljaju odmak od nastave „ex-catedra“ tzv. predavačke nastave i reproduciranja znanja, a koje su usmjerene na aktivno sudjelovanje studenta u nastavi i samostalnu primjenu znanja. U interaktivnoj nastavi nastavnik je voditelj koji upravlja nastavnim procesom, usmjerava studenta i brine se za njegov razvoj. Nastavni proces koji je usmjeren na studenta i temelji se na analizi njegovih potreba, ali i šire društvene zajednice, doprinosi usvajanju komunikacijske i poduzetničke kompetencije. Istraživačka pretpostavka u ovom radu je da nastavni proces u kojemu se uvažavaju preferencije studenta u odnosu na ispitivane, aktivne metode poučavanja na studenta djeluje stimulativno. U zaključku su izneseni rezultati istraživanja s ciljem ukazivanja na specifične potrebe studenata u pogledu metoda poučavanja u nastavi Menadžmenta i Engleskog jezika na visokim učilištima. Aktivne metode poučavanja pridonose osposobljavanju studenata za cjeloživotno učenje kao temelja za povećanje konkurentnosti na tržištu i poduzetnosti općenito
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb,
Sveučilište Libertas