Pregled bibliografske jedinice broj: 772387
Analitičko slušanje glazbe na nastavi harmonije
Analitičko slušanje glazbe na nastavi harmonije // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 4: sinteza tradicionalnog i suvremenog u glazbenom odgoju i obrazovanju 21. stoljeća: zbornik radova s Četvrtog međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga, Split, 15.- 17. svibnja 2015. = Music pedagogy in the context of present and future changes 4: synthesis of the traditional and modern in musical education of the 21st century: proceedings from the Fourth international symposium of musical pedagogues, Split, 15th-17th May 2015 / Balić, Vito ; Radica, Davorka (ur.).
Split: Sveučilište u Splitu - Umjetnička akademija, 2016. str. 267-278 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 772387 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analitičko slušanje glazbe na nastavi harmonije
(Analytical Music Listening in Harmony Course)
Autori
Kiš Žuvela, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 4: sinteza tradicionalnog i suvremenog u glazbenom odgoju i obrazovanju 21. stoljeća: zbornik radova s Četvrtog međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga, Split, 15.- 17. svibnja 2015. = Music pedagogy in the context of present and future changes 4: synthesis of the traditional and modern in musical education of the 21st century: proceedings from the Fourth international symposium of musical pedagogues, Split, 15th-17th May 2015
/ Balić, Vito ; Radica, Davorka - Split : Sveučilište u Splitu - Umjetnička akademija, 2016, 267-278
ISBN
978-953-6617-37-1
Skup
4.međunarodni simpozij glazbenih pedagoga Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena: Sinteza tradicionalnog i suvremenog u glazbenom odgoju i obrazovanju 21. stoljeća
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 15.05.2015. - 17.05.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
poučavanje u glazbenim školama; harmonijska analiza; analitičko slušanje; strukturno slušanje
(teaching in music schools; harmonic analysis; analytical listening; structural listening)
Sažetak
Iako je predviđeno važećim nastavnim programima, analitičko slušanje glazbe rijetko je zastupljeno u domaćoj nastavnoj praksi, a još se rjeđe osmišljeno provodi u cjelokupnom sustavu paralelnoga glazbenog odgoja i obrazovanja. Nastava harmonije u glazbenim školama diljem Hrvatske još je uvijek uglavnom zasnovana na zastarjelim načelima poučavanja skladbenotehničkih vještina, dok se one analitičke ne vrednuju ni u srednjim glazbenim školama, niti na razredbenim ispitima na umjetničkim akademijama. Polazeći od tvrdnje da je upravo sposobnost analitičkoga slušanja glazbe najpotrebnija vještina svim profilima konzumenata glazbenoga obrazovanja, autorica preispituje vrijednosti tradicionalnoga pristupa poučavanju te izlaže mogućnosti analitičkoga slušanja glazbe kao temelja učenja harmonije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti