Pregled bibliografske jedinice broj: 772309
Adaptacija i validacija upitnika motivacije u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture
Adaptacija i validacija upitnika motivacije u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 17 (2015), 2; 453-479 doi:10.15516/cje.v17i2.560 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 772309 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Adaptacija i validacija upitnika motivacije u
nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture
(Adaptation and validation of the motivation scale
in physical education classes)
Autori
Milavić, Boris ; Milić, Mirjana ; Jurko, Damir ; Grgantov, Zoran ; Marić, Kristjan
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 17
(2015), 2;
453-479
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
eksternalna motivacija ; internalna motivacija ; mjerne karakteristike ; učenici ; vježbanje
(exercise ; external motivation ; internal motivation ; metric characteristics)
Sažetak
S ciljem prilagodbe upitnika motivacije za sport (Pelletier, Fortier, Vallerand, Tuscon, Briere i Blais, 1995) populaciji završnih razreda osnovne škole, odnosno s ciljem mjerenja njihove motivacije u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture, 305 učenica i učenika završnih razreda osnovnih škola popunilo je prilagođeni upitnik. Sve ljestvice imaju dobre mjerne karakteristike, osim nezadovoljavajuće pouzdanosti varijable eksternalne motivacije – introjicirane. U oba spola mjere motivacije za izvedbu nastave Tjelesne i zdravstvene kulture projiciraju se u dvije komponente interpretirane kao unutrašnja motivacija, amotivacija i eksternalna regulacija. Učenici imaju značajno više vrijednosti u obje ljestvice koje definiraju drugi faktor. Kod učenika je znatno veći postotak općeg uspjeha dobar i manji, a kod učenica je veći postotak vrlo dobrog i izvrsnog općeg uspjeha. Diskriminacijska analiza pokazala je kako učenice s nižim općim uspjehom (dobar i manji) karakterizira viša izraženost eksternalne regulacije i više izražena amotiviranost u izvedbi nastave tjelesne i zdravstvene kulture. U oba spola nisu dobivene razlike u motivaciju u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture kod skupina različitih po uspjehu iz nastavnog predmeta Tjelesne i zdravstvene kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Split
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus