Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 772309

Adaptacija i validacija upitnika motivacije u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture


Milavić, Boris; Milić, Mirjana; Jurko, Damir; Grgantov, Zoran; Marić, Kristjan
Adaptacija i validacija upitnika motivacije u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 17 (2015), 2; 453-479 doi:10.15516/cje.v17i2.560 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 772309 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Adaptacija i validacija upitnika motivacije u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture
(Adaptation and validation of the motivation scale in physical education classes)

Autori
Milavić, Boris ; Milić, Mirjana ; Jurko, Damir ; Grgantov, Zoran ; Marić, Kristjan

Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 17 (2015), 2; 453-479

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
eksternalna motivacija ; internalna motivacija ; mjerne karakteristike ; učenici ; vježbanje
(exercise ; external motivation ; internal motivation ; metric characteristics)

Sažetak
S ciljem prilagodbe upitnika motivacije za sport (Pelletier, Fortier, Vallerand, Tuscon, Briere i Blais, 1995) populaciji završnih razreda osnovne škole, odnosno s ciljem mjerenja njihove motivacije u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture, 305 učenica i učenika završnih razreda osnovnih škola popunilo je prilagođeni upitnik. Sve ljestvice imaju dobre mjerne karakteristike, osim nezadovoljavajuće pouzdanosti varijable eksternalne motivacije – introjicirane. U oba spola mjere motivacije za izvedbu nastave Tjelesne i zdravstvene kulture projiciraju se u dvije komponente interpretirane kao unutrašnja motivacija, amotivacija i eksternalna regulacija. Učenici imaju značajno više vrijednosti u obje ljestvice koje definiraju drugi faktor. Kod učenika je znatno veći postotak općeg uspjeha dobar i manji, a kod učenica je veći postotak vrlo dobrog i izvrsnog općeg uspjeha. Diskriminacijska analiza pokazala je kako učenice s nižim općim uspjehom (dobar i manji) karakterizira viša izraženost eksternalne regulacije i više izražena amotiviranost u izvedbi nastave tjelesne i zdravstvene kulture. U oba spola nisu dobivene razlike u motivaciju u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture kod skupina različitih po uspjehu iz nastavnog predmeta Tjelesne i zdravstvene kulture.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Kineziološki fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Boris Milavić (autor)

Avatar Url Zoran Grgantov (autor)

Avatar Url Damir Jurko (autor)

Avatar Url Mirjana Milić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Milavić, Boris; Milić, Mirjana; Jurko, Damir; Grgantov, Zoran; Marić, Kristjan
Adaptacija i validacija upitnika motivacije u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 17 (2015), 2; 453-479 doi:10.15516/cje.v17i2.560 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Milavić, B., Milić, M., Jurko, D., Grgantov, Z. & Marić, K. (2015) Adaptacija i validacija upitnika motivacije u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture. Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 17 (2), 453-479 doi:10.15516/cje.v17i2.560.
@article{article, author = {Milavi\'{c}, Boris and Mili\'{c}, Mirjana and Jurko, Damir and Grgantov, Zoran and Mari\'{c}, Kristjan}, year = {2015}, pages = {453-479}, DOI = {10.15516/cje.v17i2.560}, keywords = {eksternalna motivacija, internalna motivacija, mjerne karakteristike, u\v{c}enici, vje\v{z}banje}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v17i2.560}, volume = {17}, number = {2}, issn = {1848-5189}, title = {Adaptacija i validacija upitnika motivacije u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture}, keyword = {eksternalna motivacija, internalna motivacija, mjerne karakteristike, u\v{c}enici, vje\v{z}banje} }
@article{article, author = {Milavi\'{c}, Boris and Mili\'{c}, Mirjana and Jurko, Damir and Grgantov, Zoran and Mari\'{c}, Kristjan}, year = {2015}, pages = {453-479}, DOI = {10.15516/cje.v17i2.560}, keywords = {exercise, external motivation, internal motivation, metric characteristics}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v17i2.560}, volume = {17}, number = {2}, issn = {1848-5189}, title = {Adaptation and validation of the motivation scale in physical education classes}, keyword = {exercise, external motivation, internal motivation, metric characteristics} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font