Pregled bibliografske jedinice broj: 772019
Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva
Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva // Pedagogijska istraživanja, XI (2014), 1; 7-26 (podatak o recenziji nije dostupan, znanstveni, ostalo)
CROSBI ID: 772019 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva
(Competencies and teaching: educational-poliltical and pedagogical-theorettical perspective)
Autori
Palekčić, Marko
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) XI
(2014), 1;
7-26
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, znanstveni, ostalo
Ključne riječi
Odgojna nastava; kompetencije; nastava usmjerena prema kompetencijama
(Educational classes; competencies; teaching focused on competencies)
Sažetak
U radu se razmatra odnos kompetencija i nastave iz dvije perspektive: perspektive obrazovne politike i pedagogijske teorijske perspektive. Ove perspektive se razlikuju prema tome kako odgovaraju na pitanje pripreme odrastajućih za budućnost: bilo putem prilagođavanje u formi kompetencija bilo polazeći od svrhe i smisla odgoja - putem odgojne nastave. S jedne strane riječ je o pragmatičkom problemu upravljanja obrazovnim sustavom a s druge strane o tematiziranju ovog problema kao izvornog teorijskog pedagogijskog pitanja. Rad je strukturiran na način da se prvo razmatraju kompetencije u okviru obrazovno-političke perspektive , a zatim govor o kompetencijama u pedagoškom diskursu s ciljem da se odgovori na pitanje: jesu li kompetencije pedagogijski domaći pojam. Drugo, predstavlja se i kritički analizira „nastava usmjerenu na kompetencije“, a zatim „odgojna nastava” kao pedagogijski pandan zahtjevu obrazovne politike za razvijanje kompetencija u školi i nastavi, te na kraju (III) slijedi kratka usporedba dvaju načina reagiranja na društvene promjene: odgojna nastava iz pedagogijske teorijske perspektive i/ili kompetencije iz ne-pedagogijske (obrazovno- političke) perspektive.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Social Services Abstracts