Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 772019

Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva


Palekčić, Marko
Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva // Pedagogijska istraživanja, XI (2014), 1; 7-26 (podatak o recenziji nije dostupan, znanstveni, ostalo)


CROSBI ID: 772019 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva
(Competencies and teaching: educational-poliltical and pedagogical-theorettical perspective)

Autori
Palekčić, Marko

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) XI (2014), 1; 7-26

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, znanstveni, ostalo

Ključne riječi
Odgojna nastava; kompetencije; nastava usmjerena prema kompetencijama
(Educational classes; competencies; teaching focused on competencies)

Sažetak
U radu se razmatra odnos kompetencija i nastave iz dvije perspektive: perspektive obrazovne politike i pedagogijske teorijske perspektive. Ove perspektive se razlikuju prema tome kako odgovaraju na pitanje pripreme odrastajućih za budućnost: bilo putem prilagođavanje u formi kompetencija bilo polazeći od svrhe i smisla odgoja - putem odgojne nastave. S jedne strane riječ je o pragmatičkom problemu upravljanja obrazovnim sustavom a s druge strane o tematiziranju ovog problema kao izvornog teorijskog pedagogijskog pitanja. Rad je strukturiran na način da se prvo razmatraju kompetencije u okviru obrazovno-političke perspektive , a zatim govor o kompetencijama u pedagoškom diskursu s ciljem da se odgovori na pitanje: jesu li kompetencije pedagogijski domaći pojam. Drugo, predstavlja se i kritički analizira „nastava usmjerenu na kompetencije“, a zatim „odgojna nastava” kao pedagogijski pandan zahtjevu obrazovne politike za razvijanje kompetencija u školi i nastavi, te na kraju (III) slijedi kratka usporedba dvaju načina reagiranja na društvene promjene: odgojna nastava iz pedagogijske teorijske perspektive i/ili kompetencije iz ne-pedagogijske (obrazovno- političke) perspektive.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marko Palekčić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Palekčić, Marko
Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva // Pedagogijska istraživanja, XI (2014), 1; 7-26 (podatak o recenziji nije dostupan, znanstveni, ostalo)
Palekčić, M. (2014) Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva. Pedagogijska istraživanja, XI (1), 7-26.
@article{article, author = {Palek\v{c}i\'{c}, Marko}, year = {2014}, pages = {7-26}, keywords = {Odgojna nastava, kompetencije, nastava usmjerena prema kompetencijama}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {XI}, number = {1}, issn = {1334-7888}, title = {Kompetencije i nastava: obrazovno-politi\v{c}ka i pedagogijska teorijska perspektiva}, keyword = {Odgojna nastava, kompetencije, nastava usmjerena prema kompetencijama} }
@article{article, author = {Palek\v{c}i\'{c}, Marko}, year = {2014}, pages = {7-26}, keywords = {Educational classes, competencies, teaching focused on competencies}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {XI}, number = {1}, issn = {1334-7888}, title = {Competencies and teaching: educational-poliltical and pedagogical-theorettical perspective}, keyword = {Educational classes, competencies, teaching focused on competencies} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Social Services Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font