Pregled bibliografske jedinice broj: 771791
Uloga pozitivnih akademskih emocija u školskom postignuću učenika srednjih škola
Uloga pozitivnih akademskih emocija u školskom postignuću učenika srednjih škola, 2015., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 771791 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga pozitivnih akademskih emocija u školskom postignuću učenika srednjih škola
(The role of positive academic emotions in academic achievement of high school students)
Autori
Brdovčak, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
14.07
Godina
2015
Stranica
39
Mentor
Brajša-Žganec, Andreja
Neposredni voditelj
Hanzec, Ivana
Ključne riječi
pozitivne akademske emocije ; školsko postignuće ; strategije učenja ; akademska kontrola ; akademska samoefikasnost
(positive academic emotions ; academic achievement ; learning strategies ; academic control ; academic self-efficacy)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost pozitivnih akademskih emocija sa školskim postignućem učenika te provjeriti eventualni medijacijski učinak strategija učenja (elaboracije i ponavljanja), akademske kontrole i samoefikasnosti u odnosu pozitivnih akademskih emocija vezanih uz boravak na nastavi i uz učenje i školskog postignuća učenika. U istraživanju je sudjelovalo 513 učenica i učenika drugih i trećih razreda srednjih škola. Pozitivne akademske emocije vezane uz boravak na nastavi i uz učenje ispitane su Upitnikom emocija postignuća, strategije učenja Upitnikom motivacijskih strategija učenja, akademska kontrola Skalom percipirane akademske kontrole te akademska samoefikasnost Upitnikom samoefikasnosti za djecu. Kao mjera školskog postignuća korištena je procjena ukupnog prosjeka ocjena na kraju školske godine. Dobiveni rezultati pokazali su statistički značajne pozitivne korelacije među svim varijablama uključenim u analizu, izuzev povezanosti strategije ponavljanja s akademskom kontrolom i školskim postignućem koje su bile niske i statistički neznačajne. Na osnovu pozitivnih akademskih emocija moguće je predviđati školski uspjeh učenika, pri čemu se akademska kontrola pokazala djelomičnim, a akademska samoefikasnost potpunim medijatorom u povezanosti emocije nade vezane uz boravak na nastavi i školskog postignuća, dok su se i akademska kontrola i samoefikasnost pokazale djelomičnim medijatorima u povezanosti emocije ponosa vezane uz učenje i školskog postignuća.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb