Pregled bibliografske jedinice broj: 771631
Etika u medijima, rezultati komunikološkog istraživanja
Etika u medijima, rezultati komunikološkog istraživanja, 2015 (monografija)
CROSBI ID: 771631 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Etika u medijima, rezultati komunikološkog istraživanja
(Ethics in the media, the results of Communication Research)
Autori
Nadrljanski, Mila
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Grad
Split
Godina
2015
Stranica
138
ISBN
978-953-336-208-3
Ključne riječi
etika; moral; manipulacija
(ethics; morality; manipulation)
Sažetak
Prema tvrdnjama mnogobrojnih znanstvenika 21. stoljeće je stoljeće medija. U svojoj složenosti mediji ističu čitav niz osobnosti, a u osnovi temeljne vrijednosti medija treba prije svega temeljiti na pravim etičkim vrijednostima. Danas se mnogo pažnje u medijima posvećuje ciljano interpretiranim sadržajima, njihovu oblikovanju „estetskim obradama“, a po cilju su orijentirane na što veći broj konzumenta. To je jedan od bitnih razloga što je ova knjiga sadržajno i strukturno orijentirana etičkim vrijednostima onog što srećemo u sva četiri medija (tisak, radio, televizija i internet). Izabrane odrednice kojim se odlikuje sadržaj ovog teksta dane su na temelju kritičkih odnosa prema analizama brojnih medija u kojima su uočene etičke vrijednosti sadržane u porukama koje one nose. Rezultate višegodišnjeg praćenja i analize raznih medija autor je sistematizirao na problemski način s namjerom da pridonese često poljuljanim etičnim vrijednostima društva u kojem živimo. Društvo u kojem danas živimo u sve manjoj mjeri biva zaokupljeno proizvodnjom materijalnih dobara, a u sve većoj mjeri razmjenom informacija i znanja, kao i komunikacijskim umrežavanjem. Na taj način kompetencijska središta komunikacijskog umrežavanja podataka, informacija i znanja nastaju, prije svega, na području politike, znanosti, tehnike i obrazovanja. Ona niču unutar sistema uzajamne povezanosti u sklopu koje tehnološki racionalizirani procesi komunikacije ne određuju samo društveni razvoj, privredni rast, ekonomski uspon i pad, raspodjelu moći, nego i sam tok socijalnih migracija. Etika medija u biti najviše razmatra efekte djelovanja, dok kontekstualno ulazi dublje unutar procesa komunikacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti