Pregled bibliografske jedinice broj: 771588
Izvanučionička istraživačka nastava prirode i društva
Izvanučionička istraživačka nastava prirode i društva, 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 771588 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izvanučionička istraživačka nastava prirode i društva
(Outdoor research classes in teaching science)
Autori
Novak, Marvi
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
27.09
Godina
2012
Stranica
79
Mentor
Piršl, Elvi
Ključne riječi
izvanučionička nastava; vrste izvanučioničke nastave; čimbenici izvanučioničke nastave; izvanučionička istraživačka nastava; samostalno istraživanje učenika
(outdoor classes; types of outdoor classes; factors of outdoor classes; research outdoor classes; pupils' individual research)
Sažetak
Učenje u nastavi prirode i društvo zasniva se na istraživanju i otkrivanju, odnosno na iskustvenom učenju. Stoga, se u teorijskom dijelu diplomskog rada posebna pažnja posvetila izvanučioničkoj i izvanučioničko-istraživačkoj nastavi. Izvanučionička nastava je oblik nastave koji podrazumijeva ostvarivanje planiranih programskih sadržaja izvan škole. Cilj izvanučioničke nastave je učenje otkrivanjem u neposrednoj životnoj stvarnosti, u kojoj se učenici susreću s prirodnom i kulturnom okolinom, ljudima koji u njoj žive i koji su utjecali na okolinu. Rad izvan škole potiče radost otkrivanja, istraživanja i stvaranja, pogodan je za timski rad, utječe na stvaranje kvalitetnih odnosa unutar odgojno-obrazovne skupine te potiče intelektualna čuvstva. Pri organizaciji ovoga oblika rada valja voditi računa o interesima, mogućnostima i sposobnostima učenika. Nastava koje se temelji na istraživačkom učenju usmjerena je ne samo na trajnijem, sistematičnijem i zanimljivijem usvajanju znanja, već i na razvijanju vještina, sposobnosti i stavova. Izvanučionička istraživačka nastava može se odvijati na različitim mjestima i prostorima kao što su, na primjer: prometnica, kulturno povijesne ustanove, knjižnica, banka, zdravstvene ustanove, školsko dvorište, šuma, livada i druga. Vrijeme trajanja izvanučioničke istraživačke nastave varira od jednog do nekoliko sati, ali i do pola dana, cijelog dana ili nekoliko dana. Najčešći oblici rada u istraživačkoj izvanučioničkoj nastavi su samostalno istraživanje učenika, rad u skupini, rad u paru individualni, a nešto manje frontalni oblik rada. Učenici mogu sadržaje prirode i društva spoznavati na tri načina: osjetilno, osobnim iskustvom i riječima. U metodičkom dijelu ovog diplomskog rada opisane su etape realizacije izleta Istarskom županijom od samog planiranja izleta, njegove provedbe do povratka u učionici. Cilj ovog izleta bio je upoznati učenike s tipičnostima pojedinih mjesta i gradova u Istri, povezati naučeno s viđenim te potaknuti ih na razmišljanje, zaključivanje i otkrivanje. Na temelju provedenog razgovora s učenicima saznali smo da je školski izlet bio vrlo uspješan i ostavio pozitivan utisak, a učitelj je primijetio da su usvojena znanja tijekom izleta jasnija, trajnija i sistematičnija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija