Pregled bibliografske jedinice broj: 771525
Jesu li građanske i/ili interkulturalne kompetencije, kompetencije 21.stoljeća?
Jesu li građanske i/ili interkulturalne kompetencije, kompetencije 21.stoljeća? // 15. MEĐUNARODNI ZNANSTVENI SKUP "DANI MATE DEMARINA"
Pula, Hrvatska, 2015. (plenarno, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 771525 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jesu li građanske i/ili interkulturalne kompetencije, kompetencije 21.stoljeća?
(Are citizenship and/or intercultural competences, competences of the 21st century?)
Autori
Piršl, Elvi
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
15. MEĐUNARODNI ZNANSTVENI SKUP "DANI MATE DEMARINA"
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 23.04.2015. - 24.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
kompetencija; građanski odgoj; građanska kompetencija; interkulturalna kompetencija; ključne kompetencije;
(competence; civic education; civic competence; intercultural competence; key competences;)
Sažetak
Što je to, što čini građanske i interkulturalne kompetencije jednim od ključnih kompetencija 21. stoljeća? To je nužnost da ih treba osigurati svim pojedincima kako bi se osigurao ne samo bolji život pojedinca, već i cijelog društva ; transverzalnost: omogućiti pojedincu i grupi uspješno djelovanje u različitim područjima života ; implikacija više razine mentalne kompleksnosti: aktivan i refleksivan odnos prema životnim situacijama ; međusobna povezanost kompetencija: kombinacija ili niz međusobno povezanih kompetencija - constelation ; potreba za učenjem tijekom cijeloga života ; vrijednosna (moralna, etička) komponenta. U političkom i kulturnom kontekstu svake zemlje odgoj i obrazovanje za građansku i interkulturalnu kompetenciju trebao bi biti sastavni dio cjelokupnog školskog sustava, odnosno cjeloživotnog učenja. Cilj odgoja i obrazovanja za građansku i interkulturalnu kompetenciju trebao bi biti osposobiti djecu, mlade ali i cjelokupnu zajednicu za: poštivanje načela jedinstvenosti i vrijednosti svake osobe, ali i kulture, kritički i odgovoran pristup globalnoj kulturi konzumerizma koji uništava izvornost i raznolikost kultura, aktivnu borbu protiv manipulacije etničkog, vjerskog i nacionalnog sentimenta, kojom se osporava vrijednost drugih kultura (Spajić-Vrkaš, Stričević, Maleš, Matijević, 2004.)
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija