Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 771525

Jesu li građanske i/ili interkulturalne kompetencije, kompetencije 21.stoljeća?


Piršl, Elvi
Jesu li građanske i/ili interkulturalne kompetencije, kompetencije 21.stoljeća? // 15. MEĐUNARODNI ZNANSTVENI SKUP "DANI MATE DEMARINA"
Pula, Hrvatska, 2015. (plenarno, nije recenziran, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 771525 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Jesu li građanske i/ili interkulturalne kompetencije, kompetencije 21.stoljeća?
(Are citizenship and/or intercultural competences, competences of the 21st century?)

Autori
Piršl, Elvi

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Skup
15. MEĐUNARODNI ZNANSTVENI SKUP "DANI MATE DEMARINA"

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 23.04.2015. - 24.04.2015

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
kompetencija; građanski odgoj; građanska kompetencija; interkulturalna kompetencija; ključne kompetencije;
(competence; civic education; civic competence; intercultural competence; key competences;)

Sažetak
Što je to, što čini građanske i interkulturalne kompetencije jednim od ključnih kompetencija 21. stoljeća? To je nužnost da ih treba osigurati svim pojedincima kako bi se osigurao ne samo bolji život pojedinca, već i cijelog društva ; transverzalnost: omogućiti pojedincu i grupi uspješno djelovanje u različitim područjima života ; implikacija više razine mentalne kompleksnosti: aktivan i refleksivan odnos prema životnim situacijama ; međusobna povezanost kompetencija: kombinacija ili niz međusobno povezanih kompetencija - constelation ; potreba za učenjem tijekom cijeloga života ; vrijednosna (moralna, etička) komponenta. U političkom i kulturnom kontekstu svake zemlje odgoj i obrazovanje za građansku i interkulturalnu kompetenciju trebao bi biti sastavni dio cjelokupnog školskog sustava, odnosno cjeloživotnog učenja. Cilj odgoja i obrazovanja za građansku i interkulturalnu kompetenciju trebao bi biti osposobiti djecu, mlade ali i cjelokupnu zajednicu za: poštivanje načela jedinstvenosti i vrijednosti svake osobe, ali i kulture, kritički i odgovoran pristup globalnoj kulturi konzumerizma koji uništava izvornost i raznolikost kultura, aktivnu borbu protiv manipulacije etničkog, vjerskog i nacionalnog sentimenta, kojom se osporava vrijednost drugih kultura (Spajić-Vrkaš, Stričević, Maleš, Matijević, 2004.)

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Elvi Piršl (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Piršl, Elvi
Jesu li građanske i/ili interkulturalne kompetencije, kompetencije 21.stoljeća? // 15. MEĐUNARODNI ZNANSTVENI SKUP "DANI MATE DEMARINA"
Pula, Hrvatska, 2015. (plenarno, nije recenziran, sažetak, ostalo)
Piršl, E. (2015) Jesu li građanske i/ili interkulturalne kompetencije, kompetencije 21.stoljeća?. U: 15. MEĐUNARODNI ZNANSTVENI SKUP "DANI MATE DEMARINA".
@article{article, author = {Pir\v{s}l, Elvi}, year = {2015}, keywords = {kompetencija, gra\djanski odgoj, gra\djanska kompetencija, interkulturalna kompetencija, klju\v{c}ne kompetencije, }, title = {Jesu li gra\djanske i/ili interkulturalne kompetencije, kompetencije 21.stolje\'{c}a?}, keyword = {kompetencija, gra\djanski odgoj, gra\djanska kompetencija, interkulturalna kompetencija, klju\v{c}ne kompetencije, }, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }
@article{article, author = {Pir\v{s}l, Elvi}, year = {2015}, keywords = {competence, civic education, civic competence, intercultural competence, key competences, }, title = {Are citizenship and/or intercultural competences, competences of the 21st century?}, keyword = {competence, civic education, civic competence, intercultural competence, key competences, }, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font