Pregled bibliografske jedinice broj: 771029
Suvremenost pojedinih glazbeno-pedagoških pristupa iz perspektive nastavnika
Suvremenost pojedinih glazbeno-pedagoških pristupa iz perspektive nastavnika // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 4 / Balić, Vito ; Radica, Davorka (ur.).
Split: Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu, 2016. str. 45-68 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 771029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremenost pojedinih glazbeno-pedagoških pristupa
iz perspektive nastavnika
(Musical Pedagogy Approaches From the Teachers’
Perspective)
Autori
Šimunović, Zrinka ; Svalina, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 4
/ Balić, Vito ; Radica, Davorka - Split : Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu, 2016, 45-68
ISBN
978-953-6617-37-1
Skup
Četvrti međunarodni simpozij glazbenih pedagoga ; 4TH International Symposium of Music Pedagogues
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 15.05.2015. - 17.05.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbeno-pedagoški pristupi ; nastava glazbe ; osnovna općeobrazovna škola ; nastavnici glazbe
(approaches in music education ; music lessons ; primary and lower secondary school ; music teachers)
Sažetak
U radu je opisano istraživanje koje je provedeno s ciljem dobivanja odgovora na pitanja koliko su nastavnici glazbene kulture i nastavnici glazbene umjetnosti zaposleni u osnovnim i srednjim općeobrazovnim školama upoznati s različitim pedagoškim i glazbeno- pedagoškim pristupima te što podrazumijevaju pod kvalitetnom nastavom glazbe. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku. Za dobivanje odgovora na istraživačka pitanja kao postupak smo koristili anketiranje i procjenjivanje, a kao instrument anketni upitnik i ljestvice procjene. Za obradu i analiziranje rezultata koristili smo kvalitativnu i kvantitativnu analizu. Rezultati istraživanja pokazali su kako nastavnici glazbe najbolje poznaju glazbeno-pedagoške pristupe Pavela Rojka i Carla Orffa, a najviše se slažu s izjavama koje predstavljaju pristupe Zoltana Kodálya i Carla Orffa. Nastavnici se slažu s tvrdnjama onih pedagoga koji pod suvremenom, kvalitetnom školom podrazumijevaju školu u kojoj se dijete promatra kao cjelovita osoba, u kojoj se naglasak stavlja na neposredno iskustvo, a nastava se zasniva na radoznalosti i aktivnosti učenika. Važno je da se u školi razvija kod djece ljubav prema glazbi, interes za lijepu i kvalitetnu glazbu, odnosno pobuđuje volja za pjevanjem i muziciranjem. Nastavnici smatraju da je glazba važna za razvoj dječjega karaktera i socijalnih odnosa. Zato s glazbenim obrazovanjem treba krenuti što ranije. U glazbene aktivnosti djeca se trebaju uključivati prije svega zbog toga što osjećaju zadovoljstvo dok ih izvode. Cilj glazbene nastave treba biti odgoj kompetentnoga i kritičnoga slušatelja i poznavatelja glazbe, a zadatak slušanje i upoznavanje glazbe, posebno umjetničkih radova. Učenici, osim što trebaju doseći visoku razinu glazbenoga ukusa, trebaju biti u stanju razlikovati ozbiljno i umjetničko od zabavnoga i trivijalnoga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek,
Sveučilište u Slavonskom Brodu