Pregled bibliografske jedinice broj: 770800
Učinci osobnih i kontekstualnih ciljeva postignuća na emocije i postignuće u akademskom okruženju
Učinci osobnih i kontekstualnih ciljeva postignuća na emocije i postignuće u akademskom okruženju // 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe - Knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 112-112 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 770800 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinci osobnih i kontekstualnih ciljeva postignuća na emocije i postignuće u akademskom okruženju
(Effects of personal and contextual achievement goals on emotions and achievement in academic settings)
Autori
Pahljina-Reinić, Rosanda ; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe - Knjiga sažetaka
/ Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014, 112-112
ISBN
978-953-55079-4-9
Skup
22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
osobni ciljevi postignuća ; kontekstualni ciljevi postignuća ; akademske emocije ; akademsko postignuće
(personal achievement goals ; contextual achievement goals ; achievement emotions ; academic achievement)
Sažetak
Teorijski okvir ovog istraživanja predstavljaju suvremeni modeli samoreguliranog učenja koji naglašavaju važnost integracije kognitivnih, motivacijskih i afektivnih komponenti učenja, kao i teorija ciljeva postignuća. Pri tom je glavni cilj ovog istraživanja bio ispitati integrirano učinke osobnih i kontekstualnih ciljeva postignuća na širi raspon doživljenih emocija i postignuća učenika u učenju ekspozitornog teksta. Istraživanje je provedeno na uzorku od 232 srednjoškolaca, u razrednim odjelima u okviru redovne nastave. Odjeljenja su raspoređena u jedan od tri eksperimentalna uvjeta (usmjerenost na učenje, usmjerenost na izvedbu putem uključivanja, kombinacija usmjerenost na učenje/usmjerenost na izvedbu putem uključivanja) i jedan kontrolni uvjet. Manipulacija kontekstualnih ciljeva postignuća izvršena je uputom za indukciju ciljne strukture zadatka učenja teksta. U uvjetu usmjerenosti na učenje istaknuta je intrinzična vrijednost zadatka učenja i naglašena mogućnost stjecanja novih znanja kao osnovna svrha učenja. U uvjetu usmjerenosti na izvedbu putem uključivanja, naglasak je bio na učenju kao pripremi za provjeru znanja uz ocjenjivanje, a s ciljem postizanja što boljih rezultata u usporedbi s drugim učenicima. Uputa za uvjet multiplih ciljeva sadržavala je istovremeno elemente obje upute, dok su učenicima u kontrolnom uvjetu prezentirane samo proceduralne informacije. Osobne ciljne orijentacije procijenjene su skalama iz upitnika Komponente samoreguliranog učenja (Niemivirta, 1996, 1998) i Skala uzoraka adaptivnog učenja (Midgley i sur., 2000). Prema dominantnoj ciljnoj orijentaciji identificirana su četiri klastera: učenje, izvedba/izbjegavanje rada, izbjegavanje rada i nemotivirani. Emocije povezane s učenjem teksta procijenjene su skalama anksioznosti, dosade, uživanja i ponosa iz Upitnika akademskih emocija (Pekrun i sur., 2002), dok je neposredno i odgođeno postignuće učenika u učenju teksta procijenjeno zadacima prepoznavanja, dosjećanja i razumijevanja teksta. Rezultati su pokazali da na razini glavnih efekata, osobni ciljevi imaju značajne efekte prvenstveno na doživljene emocije, dok kontekstualni pokazuju glavninom učinke na postignuće u učenju teksta. Pozitivan emocionalan profil utvrđen je u klasteru usmjerenosti na učenje, pri čemu su ovi učenici u usporedbi s učenicima ostalih klastera iskazali niže razine anksioznosti i dosade, te više razine uživanja u učenju i ponosa. S druge strane, učenici u uvjetu usmjerenosti na izvedbu putem uključivanja i multiplom uvjetu, pokazali su bolje postignuće na razini dosjećanja i razumijevanja u usporedbi s preostalim uvjetima. U pogledu interakcija osobnih i kontekstualnih ciljeva, utvrđena je interakcija granične razine značajnosti u slučaju uživanja u učenju koja u određenoj mjeri sugerira važnost podudarnosti između osobnih i kontekstualnih ciljeva postignuća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija