Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 770777

Razvoj metakognitivnog znanja o strategijama čitanja i stavova prema čitanju u ranoj adolescenciji: učinak na razumijevanje teksta


Kolić-Vehovec, Svjetlana; Rončević Zubković, Barbara; Pahljina-Reinić, Rosanda
Razvoj metakognitivnog znanja o strategijama čitanja i stavova prema čitanju u ranoj adolescenciji: učinak na razumijevanje teksta // 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe - Knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 71-71 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 770777 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj metakognitivnog znanja o strategijama čitanja i stavova prema čitanju u ranoj adolescenciji: učinak na razumijevanje teksta
(Development of Metacognitive Knowledge of Reading Strategies and Attitudes Toward Reading in Early Adolescence: The Effect on Reading Comprehension)

Autori
Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Rončević Zubković, Barbara ; Pahljina-Reinić, Rosanda

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe - Knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014, 71-71

ISBN
978-953-55079-4-9

Skup
22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe

Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
metakognitivno znanje ; strategije čitanja ; stavovi prema čitanju ; razumijevanje teksta
(metacognitive knowledge ; reading strategies ; attitudes toward reading ; text comprehension)

Sažetak
Čitalačka pismenost jedna je od ključnih kompetencija koje djeca trebaju razviti tijekom školovanja jer je preduvjet za uspješno sudjelovanje u suvremenom svijetu. Međutim, međunarodna istraživanja kao što je PISA pokazuju da većina djece ne dostiže najviše razine razumijevanja teksta (Mullis, Martin, Foy, & Drucker, 2012 ; OECD, 2010a) koje zahtjevaju usklađivanje različitih vještina I strategija tijekom čitanja. Metakognitivno znaje o strategijama čitanja preduvjet je uspješnog nadgledanja i kontrole vlastitog čitanja s ciljem dobrog razumijevanja teksta. Učenici trebaju poznavati strategije i trebaju biti spremni/voljni primjereno ih koristiti. Znanje i korištenje različitih strategija čitanja pomaže učenicima uspješno učiti iz teksta (Flavell, Miller, & Miller, 1993). Cilj je ovog istraživanja bio ispitati razvojne promjene u metakognitivnom znanju o strategijama čitanja i stavovima prema čitanju za zabavu I čitanju za školu tijekom rane adolescencije (od 10 do 14 godina) uzimajući u obzir spol učenika. Također smo htjeli provjeriti model odnosa između spola, stavova prema čitanju, metakognitivnog znanja o strategijama čitanja i razumijevanja teksta na svakom uzrastu. U istraživanju je sudjelovalo 175 učenika koji su prvi puta ispitani u 4. razredu, a onda ponovno u 6. i 8. razredu. Dobiveni rezultati pokazuju da se metakognitivno znanje o strategijama čitanja kontinuirano povećava tijekom rane adolescencije, dok se stavovi prema čitanju za zabavu kontinuirano pogoršavaju u periodu od 4. do 8. razreda, a stavovi prema čitanju školskih sadržaja naglo se pogoršavaju između 6. i 8. razreda. Djevojčice dosljedno pokazuju bolje metakognitivno znanje o strategijama čitanja, kao i pozitivniji stav prema čitanju za zabavu i čitanju za školu. Model odnosa između spola, stavova prema čitanju, metakognitivnog znanja o strategijama čitanja i razumijevanja teksta koji uključuje samo čitanje za zabavu bolje se podudara s podacima, nego model koji uključuje i čitanje za školu. Spol ima učinak na stavove prema čitanju za zabavu koji dosljedno predviđaju razumijevanje teksta direktno i indirektno preko metakognitivnog znanja o strategijama čitanja tijekom rane adolescencije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
13.04.1.3.14

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka


Citiraj ovu publikaciju:

Kolić-Vehovec, Svjetlana; Rončević Zubković, Barbara; Pahljina-Reinić, Rosanda
Razvoj metakognitivnog znanja o strategijama čitanja i stavova prema čitanju u ranoj adolescenciji: učinak na razumijevanje teksta // 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe - Knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 71-71 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Kolić-Vehovec, S., Rončević Zubković, B. & Pahljina-Reinić, R. (2014) Razvoj metakognitivnog znanja o strategijama čitanja i stavova prema čitanju u ranoj adolescenciji: učinak na razumijevanje teksta. U: Pavlin-Bernardić, N., Jokić, B., Lopižić, J., Putarek, V. & Vlahović-Štetić, V. (ur.)22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe - Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana and Ron\v{c}evi\'{c} Zubkovi\'{c}, Barbara and Pahljina-Reini\'{c}, Rosanda}, year = {2014}, pages = {71-71}, keywords = {metakognitivno znanje, strategije \v{c}itanja, stavovi prema \v{c}itanju, razumijevanje teksta}, isbn = {978-953-55079-4-9}, title = {Razvoj metakognitivnog znanja o strategijama \v{c}itanja i stavova prema \v{c}itanju u ranoj adolescenciji: u\v{c}inak na razumijevanje teksta}, keyword = {metakognitivno znanje, strategije \v{c}itanja, stavovi prema \v{c}itanju, razumijevanje teksta}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Rovinj, Hrvatska} }
@article{article, author = {Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana and Ron\v{c}evi\'{c} Zubkovi\'{c}, Barbara and Pahljina-Reini\'{c}, Rosanda}, year = {2014}, pages = {71-71}, keywords = {metacognitive knowledge, reading strategies, attitudes toward reading, text comprehension}, isbn = {978-953-55079-4-9}, title = {Development of Metacognitive Knowledge of Reading Strategies and Attitudes Toward Reading in Early Adolescence: The Effect on Reading Comprehension}, keyword = {metacognitive knowledge, reading strategies, attitudes toward reading, text comprehension}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Rovinj, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font