Pregled bibliografske jedinice broj: 770699
Stavovi učenika i roditelja prema IKT-u s obzirom na iskustvo korištenja iPad-a u nastavi
Stavovi učenika i roditelja prema IKT-u s obzirom na iskustvo korištenja iPad-a u nastavi // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa, sažeci priopćenja / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modrić Stanke, Koraljka (ur.).
Zagreb, 2015. str. 201-- (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 770699 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učenika i roditelja prema IKT-u s obzirom na iskustvo korištenja iPad-a u nastavi
(Attitudes of students and parents towards ICT with regart to the experience of using iPad in the classroom)
Autori
Rončević Zubković, Barbara ; Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Smojver-Ažić, Sanja ; Kalebić Maglica, Barbara ; Pahljina- Reinić, Rosanda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa, sažeci priopćenja
/ Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modrić Stanke, Koraljka - Zagreb, 2015, 201--
Skup
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.04.2015. - 18.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
IKT ; iPad ; stavovi ; učenici ; roditelji
(ICT ; iPad ; attitudes ; students ; parents)
Sažetak
U posljednjih nekoliko godina brojne su škole počele uvoditi inovativne informacijsko- komunikacijske tehnologije (IKT) u nastavu. Većina je istraživanja pokazala da učenici uglavnom imaju pozitivne stavove prema implementaciji IKT-a u nastavu (npr. Dündar i Akçayırb, 2014), iako su i učenici i njihovi roditelji svjesni i mogućih opasnosti elektroničkih medija (npr. Pregrad, Tomić Latinac, Mikulić i Šeparović, 2011). Važno je istražiti opravdava li uvođenje novih tehnologija očekivanja koja imaju učenici i roditelji, odnosno postoji li razlika u stavovima roditelja i njihove djece koja tek započinju s upotrebom novih tehnologija u nastavi i onih koji imaju dugogodišnje iskustvo korištenja. Stoga je cilj ovog istraživanja bio usporediti stavove prema korištenju iPad-a u nastavi, ali i općenitije stavove prema korištenju IKT-a, kod učenika viših razreda osnovne škole i njihovih roditelja. Primijenjen je upitnik stavova te su uspoređeni stavovi učenika petog razreda i njihovih roditelja, od kojih se polovica odlučila za korištenje iPad-a u nastavi (22 učenika), a polovica nije (21 učenik). Njihovo mišljenje uspoređeno je s mišljenjem učenika završnih razreda iste škole (7. i 8. razred) i njihovih roditelja, od kojih polovica koristi (33 učenika), a polovica ne koristi iPad u nastavi (33 učenika). Očekivano, ustanovljeno je da učenici i roditelji koji su se odlučili za korištenje iPad-a u nastavi imaju pozitivnije stavove prema upotrebi iPad-a u nastavi, ali i prema IKT-u općenito, te vide manje negativnih efekata IKT-a (npr. na socijalne odnose). Međutim, kod roditelja se javio i interakcijski efekt koji ukazuje na to da iako u stavovima roditelja učenika petih razreda postoji značajna razlika, kod roditelja učenika završnih razreda te razlike nema, jer roditelji učenika završnih razreda koji koriste iPad imaju manje pozitivan stav od roditelja učenika petih razreda koji su se tek odlučili za korištenje iPad-a u nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Barbara Kalebić Maglica
(autor)
Rosanda Pahljina-Reinić
(autor)
Sanja Smojver-Ažić
(autor)
Svjetlana Kolić-Vehovec
(autor)
Barbara Rončević Zubković
(autor)