Pregled bibliografske jedinice broj: 770638
Istraživanje utjecaja glavnih izmjera i oblika pramčanog dijela broda na ukupni otpor
Istraživanje utjecaja glavnih izmjera i oblika pramčanog dijela broda na ukupni otpor, 2015., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 770638 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje utjecaja glavnih izmjera i oblika pramčanog dijela broda na ukupni otpor
(Investigation of the influence of main particulars and fore part of the ship on the total resistance)
Autori
Tomić, Denis
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
16.07
Godina
2015
Stranica
114
Mentor
Degiuli, Nastia
Ključne riječi
ukupni otpor; optimalne forme; pramčani bulb; Holtrop; odziv broda; dodatni otpor
(total resistance; optimal ship form; bulbous bow; Holtrop; ship response; added resistance)
Sažetak
Cilj ovog rada je istraživanje utjecaja glavnih izmjera i oblika pramčanog dijela broda na ukupni otpor. Tijekom plovidbe brod izaziva poremećaje u svojem okolišu, vodi i zraku. Prilikom osnivanja novog broda potrebno je postići projektnu brzinu broda s najmanjom snagom porivnog stroja tj. projektirati brod s ciljem što manje potrošnje energije za savladavanje sile otpora. Izmjenom glavnih izmjera broda moguće je odabrati optimalnu brodsku formu sa stajališta ukupnog otpora. To se može postići odgovarajućim proračunima i eksperimentalnim ispitivanjima brodske forme. Budući da su eksperimentalna ispitivanja vrlo skupa potrebno je provesti što kvalitetniju analizu forme u fazi predprojekta. U radu je prikazan utjecaj glavnih izmjera broda na ukupni otpor. Da bi se istraživanje moglo provesti generiran je model broda u prikladnom programskom paketu, te su rezultati ukupnog otpora dobiveni simulacijom uspoređeni s rezultatima modelskih ispitivanja. Potom je postojeća forma generiranog modela optimizirana promjenom oblika pramčanog dijela broda te je ispitan utjecaj na ukupni otpor. Proračun ukupnog otpora temelji se na metodi Holtrop. Uz silu otpora broda važno je poznavati i odziv broda na valovima odnosno njegove pomorstvene karakteristike. Obzirom da odziv broda na valovima može uzrokovati značajniji pad brzine, potrebno je procijeniti pomorstvene karakteristike broda u fazi projektiranja broda. U radu je dan odziv optimalne forme modela broda na valovima u prikladnom programskom paketu te uspoređen s odzivom postojeće generirane forme.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Brodogradnja
POVEZANOST RADA
Projekti:
120-1201703-1672 - Dinamika gibanja i opterećenje pučinskih objekata (Čorić, Većeslav, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Nastia Degiuli
(mentor)