Pregled bibliografske jedinice broj: 770633
Osobine studenata i kvaliteta nastave kao odrednice uspješnosti na početku studija
Osobine studenata i kvaliteta nastave kao odrednice uspješnosti na početku studija // 2. Dani obrazovnih znanosti: “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama”: Program i sažeci radova / Marušić, Iris (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2014. str. 40-41 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 770633 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobine studenata i kvaliteta nastave kao
odrednice uspješnosti na početku studija
(Characteristics of students and the quality of
teaching as determinants of success at the start
of the study)
Autori
Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Pahljina-Reinić, Rosanda ; Rončević Zubković, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
2. Dani obrazovnih znanosti: “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama”: Program i sažeci radova
/ Marušić, Iris - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2014, 40-41
ISBN
978-953-6218-62-2
Skup
2. Dani obrazovnih znanosti: “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama”
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.10.2014. - 17.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
uspješnost studenata ; motivacija ; predznanje ; kvaliteta nastave
(success of students ; motivation ; prior knowledge ; quality of teaching)
Sažetak
Dosadašnja ispitivanja uspješnosti studenata najčešće su bila usmjerena ili na osobne ili na okolinske odrednice. Cilj ovog istraživanja bio je integrativno pristupiti ovom pitanju i ispitati zajedničke učinke predznanja, motivacije, strategija učenja i percipirane kvalitete nastave na uspješnost studenata na početku studija. U istraživanju je sudjelovalo 422 studenata prve godine tehničkih, društvenih i humanističkih studija na Sveučilištu u Rijeci. Sudionici su tijekom ljetnog semestra ispunjavali upitnik o iskustvu studiranja na kolegiju prethodnog semestra koji je prema podacima iz ISVU sustava procijenjen kao kolegij niske prolaznosti (manje od 60%). Upitnik je uključivao skale samoprocjena predznanja, ciljnih orijentacija, interesa za predmet, strategija učenja, stečenih generičkih kompetencija i samoefikasnosti te skalu procjene kvalitete nastave. Prikupljeni su i podaci o završnoj ocjeni na kolegiju. Uspješnost studenata operacionalizirana je kroz završnu ocjenu na kolegiju te percepciju stečenih kompetencija na kolegiju i percepciju samoefikasnosti. Regresijskim analizama ustanovljeno je da ispitivane varijable objašnjavaju oko 50% varijance percepcije stečenih kompetencija i samoefikasnosti u oba znanstvena područja, dok završnu ocjenu ove varijable objašnjavaju u znatno manjoj mjeri: u tehničkom području 35%, a u društvenom i humanističkom području 19%. Na kolegijima iz tehničkog područja u sva tri kriterija utvrđeni su slični pozitivni (percipirano predznanje i ciljne orijentacije) i negativni prediktori (površinske strategije učenja). Pored navedenih prediktora percepciju stečenih kompetencija na kolegiju određuju i percipirana kvaliteta nastave te interes za kolegij. Te su se dvije varijable pokazale pozitivnim prediktorima percepcije stečenih kompetencija i na kolegijima društvenog i humanističkog područja. S druge strane, završna ocjena na kolegijima društvenog i humanističkog područja određena je samo površinskim strategijama učenja kao negativnim prediktorom, dok je percipirana samoefikasnost određena ve- ćim skupom prediktora, uključujući predznanje, ciljne orijentacije i interes. Rezultati ovog istraživanja potvrđuju važnost integriranog ispitivanja osobnih i okolinskih odrednica uspješnosti studenata, ali i potrebe za uključivanjem različitih mjera uspješnosti studiranja. Iako percipirana kvaliteta nastave nije značajan prediktor završne ocjene
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Barbara Rončević Zubković
(autor)
Rosanda Pahljina-Reinić
(autor)
Svjetlana Kolić-Vehovec
(autor)